TSMC تراشه‌ های ۱۰ نانومتری A11 اپل را برای آیفون ۲۰۱۷ تولید می‌کند

چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
گزارش‌های مختلف حکایت از آن دارند که اپل، ساخت تراشه‌های ۱۰ نانومتری A11 آیفون سال ۲۰۱۷ را به شرکت TSMC سپرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اگرچه تنها چند هفته تا معرفی آیفون ۷ باقی مانده است، اما به نظر می‌رسد که اپل در حال آماده‌سازی پیش‌نیازهای تولید آیفون سال ۲۰۱۷ است. براساس گزارش‌های منتشر شده، سه شرکت تایوانی به زنجیره‌ی تامین قطعات گوشی آیفون ۲۰۱۷ پیوسته‌اند. یکی از این شرکت‌ها TSMC است که سفارش تولید سیستم روی چیپ A11 اپل را بر اساس فناوری ساخت ۱۰ نانومتری، از این کمپانی پذیرفته است. انتظار می‌رود که TSMC تمام تراشه‌های A10 آیفون ۲۰۱۶ را تولید کند.

شرکت تایوانی دیگری موسوم به MPI رابط Probe Card مورد نیاز را برای تست قرص‌های سیلیکون TSMC تامین خواهد کرد. Chipboard شرکت تایوانی دیگری است که گفته می‌شود در زنجیره‌ی تامین قطعات آیفون ۲۰۱۷ نقش خواهد داشت. این شرکت در زمینه‌ی سرویس‌های backend مرتبط با درایورهای IC فعالیت دارد.

آیفون ۲۰۱۷ از نمایشگرهای OLED ساخت شرکت‌های کره‌ای بهره خواهد برد. به گفته‌ی منابع، اپل در حال کار روی درایور یکپارچه‌ی نمایشگر و صفحه‌ی لمسی (TDDI) در یک تراشه‌ی واحد است. گفته می‌شود درایور‌های IC طراحی شده توسط اپل برای OLEDها توسط TSMC تولید خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات