نام پردازنده معرفی نشده Exynos 8895 در سایت Zauba رویت شد

شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
امروز در وب‌سایت Zauba نام دو برد ظاهر شده است که سامسونگ آنها را به منظور آزمایش به کشور هند ارسال کرده است. این بردها به پردازنده‌ی معرفی نشده‌ی اکسینوس ۸۸۹۵ مجهز شده‌اند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

با توجه به وب‌سایت صادرات و واردات Zauba در هند، شرکت سامسونگ دو عدد برد را برای انجام آزمایش و تست آنها به این کشور ارسال کرده است. شاید این خبر به تنهایی چندان شگفت‌انگیز به نظر نرسد اما بخش جالب آن، مجهز بودن هر دو برد به تراشه‌ی معرفی نشده‌ی اکسینوس ۸۸۹۵ است.

zauba

در حال حاضر اکسینوس ۸۸۹۰ تراشه‌ی رده بالای سامسونگ محسوب می‌شود، این تراشه در پرچمداران کنونی سامسونگ، گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج به کار گرفته شده است. به تازگی ویدئویی از گلکسی نوت ۷ نیز منتشر شده است که بر اساس آن، فبلت جدید سامسونگ نیز از تراشه‌ی اکسینوس ۸۸۹۰ بهره می برد. پیش از این شایعاتی مبنی بر بکارگیری تراشه‌ی جدیدی با نام اکسینوس ۸۸۹۳ در گلکسی نوت ۷ منتشر شده بود، اما بر اساس شواهد کنونی، به نظر می‌رسد که این موضوع حقیقت نداشته باشد.

تولید پردازنده‌ی Exynos 8895 تفاوتی با معرفی‌ پردازنده‌ی بهبود یافته‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ شرکت کوالکام ندارد. بکارگیری پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ که از هسته‌های اختصاصی کریو شرکت کوالکام بهره می‌گیرد، حدود ۱۰ تا ۲۵ درصد سرعت پردازش بیشتری را به همراه دارد. سرعت خوشه‌ی با عملکرد بالا در اسنپدراگون ۸۲۱ با ۰.۲ گیگاهرتز افزایش نسبت نسخه‌ی قبل، به ۲.۴ گیگاهرتز رسیده است. سرعت خوشه‌ی کم مصرف آن نیز با ۰.۴ گیگاهرتز افزایش نسبت به خوشه‌ی ۱.۶ گیگاهرتزی اسنپدراگون ۸۲۰، به ۲.۰ گیگاهرتز رسیده است. گفته می‌شود که نسل بعدی پردازنده‌ی رده‌‌بالای کوالکام که با تغییرات زیادی همراه است، اسنپدراگون ۸۳۰ خواهد بود.

به همین ترتیب، انتظار نداریم که اکسینوس ۸۸۹۵ نسل جدید از سری پردازنده‌های رده‌بالای سامسونگ باشد، بنابراین بسیار دور از ذهن است که این پردازنده در تلفن گلکسی اس ۸ سامسونگ به کار گرفته شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات