مشخصات اسنپدراگون ۸۳۰ فاش شد

پنج‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی کوالکام توانست با ارائه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰، اشتباهات سال پیش خود را که با ارائه‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ مرتکب شده بود جبران کرده و موفقیت‌های بسیاری کسب کند. اخیرا مشخصات نسخه‌ی بعدی تراشه‌ی پرچمدار این شرکت یعنی اسنپدراگون ۸۳۰ نیز فاش شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

درست زمانی که مدیاتک سخت مشغول تلاش برای آماده کردن تراشه‌ی جدید خود با نام هلیو ایکس ۳۰ است، یکی دیگر از کمپانی‌های مطرح حوزه‌ی تراشه‌های موبایل یعنی کوالکام نیز مشغول کار بر روی نسخه‌ی بعدی تراشه‌ی پرچمدار خود موسوم به اسنپدراگون ۸۳۰ است تا از حضور آن در پرچمداران سال آینده اطمینان داشته باشد. مدتی است که شایعاتی در مورد این تراشه‌ی قدرتمند به گوش می‌رسد، و اخیرا نیز برخی از مشخصات آن فاش شده است.

 به تازگی یکی از کاربران شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو، اطلاعاتی ارائه داده که مطابق آن می‌توان گفت اسنپدراگون ۸۳۰ بر مبنای فناوری ۱۰ نانومتری ساخته می‌شود.

snapdragon 830 specs

این کاربر همچین گفته است که تراشه‌ی جدید کوالکام از سال آینده در دسترس خواهد بود. این تراشه اواخر سال جاری معرفی خواهد شد، اما تا سال آینده شاهد حضور آن در هیچ گوشی هوشمند و پرچمداری نخواهیم بود. به احتمال بسیار زیاد از اسنپدراگون ۸۳۰ در گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ که سال آینده معرفی می‌شود نیز استفاده خواهد شد.

مطابق شایعات پیشین، اسنپدراگون ۸۳۰ بر مبنای فناوری ۱۰ نانومتری FinFET ساخته شده و از هسته‌هایی با معماری Kyro 200 بهره می‌برد. این تراشه دارای پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۴۰ و باند پایه‌ی X16 است که قادر به دانلود اطلاعات با نهایت سرعت ۹۸۰ مگابیت بر ثانیه است. اسنپدراگون ۸۳۰ دارای حافظه‌ی LPDDR4X بوده و توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4K و 2K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را نیز دارد. در این تراشه شاهد بهبود ویژگی‌ها و عملکرد نسبت به اسنپدراگون ۸۲۰ خواهیم بود.

از آن‌جا که تراشه‌ی هلیو ایکس ۳۰ کمپانی مدیاتک نیز از فناوری ۱۰ نانومتری بهره می‌برد، هنوز دقیقا مشخص نیست که کدام یک از این دو تراشه در نهایت عملکرد بهتری خواهد داشت. انتظار می‌رود که با استفاده از اسنپدراگون ۸۳۰ در گوشی‌های هوشمند، مصرف انرژی این دستگاه‌ها کم‌تر شده و بتوان کنترل بهتری هم بر روی گرمای تولید شده توسط آن‌ها داشت.

نظر شما در مورد این تراشه چیست؟ آیا اسنپدراگون ۸۳۰ می‌تواند موفقیت نسل قبل خود را تکرار کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات