TSMC بزرگ ترین چالش برای تسلط بر بازار تراشه های ۷ نانومتری را سامسونگ می داند

سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دو کمپانی سامسونگ و TSMC را باید در زمینه‌ی تولید و مونتاژ تراشه‌ها با آخرین فناوری‌های موجود در بازار، پیشتاز خواند. موریس چانگ، رئیس هیئت مدیره‌ی TSMC در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده که سامسونگ تنها چالش این کمپانی تایوانی برای تولید تراشه‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۷ نانومتری است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس اظهارات موریس یانگ، رئیس هیئت مدیره‌ی TSMC، سامسونگ بزرگ‌ترین چالش این کمپانی تایوانی در مسیر تسخیر بازار تراشه‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۷ نانومتری است. از سال آینده‌ی میلادی تراشه‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۷ نانومتری بصورت آزمایش توسط این کمپانی تایوانی تولید خواهد شد. تولید تراشه‌های آزمایشی به این معنی است که تراشه‌های تستی در طول خط تولید مورد آزمایش قرار می‌گیرند تا روند تولید تراشه‌ها به صورتی که باید به آخرین مرحله برسد. براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تولید تراشه‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۷ نانومتری باید از سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شود.

چانگ به این موضوع اشاره کرده که TSMC از نظر تکنولوژی تولید این تراشه‌ها برتری‌هایی را در مقایسه با سامسونگ دارد و می‌تواند به یک کمپانی پیشرو در زمینه‌ی تولید تراشه‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۷ نانومتری تبدیل شود. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد اینتل نیز به عنوان یکی از کمپانی‌های پیشرو در حوزه‌ی ساخت تراشه‌ها، در آینده‌ی نزدیک محصولات خود را مبتنی بر لیتوگرافی ۷ نانومتری راهی بازار خواهد کرد، اما باید به این موضوع اشاره کرد که اینتل را باید در زمره‌ی دوستان TSMC به شمار آورد.

براساس اطاعات ارائه شده توسط مارک لیو، مدیرعامل TSMC همزمان با کنفرانس سالانه‌ی فناوری این کمپانی که ماه گذشته برگزار شد، به این موضوع اشاره کرده که TSMC موفق شده تا بهره‌وری تولید تراشه‌های ۱۲۸ مگابایتی SRAM را از ۳۰ به ۴۰ درصد افزایش دهد. وی به این موضوع اشاره کرده TSMC اولین تولیدکننده‌ای خواهد بود که تراشه‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۷ نانومتری را بصورت رسمی راهی بازار می‌کند.

اطلاعات ارائه شده توسط لیو نشان از این دارد که تولید انبوه تراشه‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری از ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی توسط TSMC آغاز خواهد شد. با توجه به زمان آغاز به تولید انبوه تراشه‌های ۱۰ نانومتری TSMC، هنوز مشخص نیست که یا A10‌ مورد استفاده در نسل جدید آیفون‌های اپل از وجود این فناوری استفاده خواهند کرد یا این تراشه نیز چون نسل گذشته مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری راهی بازار خواهد شد. کاهش لیتوگرافی در ساخت‌ تراشه‌ها باعث می‌شود تا انرژی مصرفی بسیار کاهش یافته و در نتیجه حرارت تولید شده نیز کاهش یابد.

TSMC انتظار دارد تا تمام نیاز اپل به تراشه‌ی A10 را تامین کند، در حالی که نسل گذشته‌ی تراشه‌ی مورد استفاده در گجت‌های اپلی بصورت مشترک بین این کمپانی تایوانی و سامسونگ تولید شد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات