پردازنده ۱۰ هسته ای اینتل از نسل Broadwell-e برای گیمرها و محتوای واقعیت مجازی عرضه شد

سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
مطالعه 3 دقیقه
اینتل امروز در جریان کنفرانس خود در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶ از پردازنده‌ی جدید بسیار قدرتمند خود از نسل Broadwell-E پرده برداشت. این محصول دسکتاپ مخصوص گیمرها و محتوای واقعیت مجازی است.
تبلیغات

کمپانی اینتل عرضه پردازنده جدید ۱۰ هسته‌ای Intel Core i7 Extreme Edition از نسل Broadwell-E را رسما تایید کرد که طبق اعلام این کمپانی، برای گیمر‌ها و تولید‌کنندگان محتوای واقعیت مجازی مناسب است. 

امروز شاید بازار فروش پی‌سی نسبت به گذشته دچار افت شده باشد، ولی هنوز هم افراد زیادی هستند که بازی کردن با ماوس و کیبورد را به کنترلر‌های کنسولی ترجیح می‌دهد و در نتیجه، علاقه زیادی به خرید یک پی‌سی قدرتمند مخصوص بازی، حتی با هزینه بسیار بالا، دارند. حال کمپانی اینتل، ضمن اعلام رسمی پردازنده ۱۰ هسته‌ای جدید خود یعنی Intel Core i7 Extreme Edition که از نسل Broadwell-E است، اعلام کرده که تا به امروز درآمد حاصل از فروش پردازنده‌های «آنلاک» این کمپانی به بیش از ۱ میلیارد دلار رسیده است؛ پردازنده‌های آنلاک امکان اورکلاک را فراهم می‌کنند و می‌توان فرکانس هسته آن‌ها را بیش از حد پیشنهادی کمپانی بالا برد. این ویژگی بیشتر برای گیمر‌ها و تولید‌کنندگان محتوا کاربردی است.

حال این کمپانی در جریان نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶، ضمن معرفی پردازنده جدید ۱۰ هسته‌ای خود و اعلام عرضه رسمی آن، ذکر کرد که این پردازنده با هدف جلب رضایت گیمر‌ها و تولید‌کنندگان محتویات واقعیت مجازی عرضه می‌شود. گرگوری براینت، از مدیران اجرایی Intel، در حاشیه Computex 2016 و در مصاحبه‌ای با سایت گیمز‌بیت، گفت:

برای افرادی که قصد دارند محتویات واقعیت مجازی ۳۶۰ درجه‌ای تولید کنند، این پردازنده بسیار ایده‌آل است. همچنین افرادی که به داشتن یک سیستم بسیار قدرتمند علاقه دارند هم از این پردازنده لذت خواهند برد. Intel Core i7 Extreme Edition با فاصله سریع‌ترین پردازنده‌ای است که تا به امروز تولید کرده‌ایم.

براینت در ادامه صحبت‌های خود ذکر کرد که این چیپ پردازشی برای انجام چندین و چند عملیات سنگین به صورت همزمان هم بسیار مناسب است که از نمونه این کار‌ها می‌توان به بازی کردن و ضبط همزمان ویدیو اشاره کرد. به‌علاوه عملکرد این پردازنده در رندر تصاویر سه بعدی با رزولوشن 4K، نسبت به نسلِ قبل پردازنده‌ها حدود ۳۵ درصد سریع‌تر است.

در این پردازنده همچنین شاهد استفاده از تکنولوژی Intel Turbo Boost Max Technology 3.0 که باعث می‌شود زمانی که فقط یک یا دو هسته در حال استفاده هستند، شاهد افزایش فرکانس و در نتیجه افزایش بازده پردازنده باشیم. همچنین ۴۰ PCIe Lane هم به واحد پردازش مرکزی این CPU متصل هستند که اتصال سیستم‌های جانبی را بدون افت عملکرد به آن راحت‌تر می‌کند. این پردازنده همچنین «آنلاک» است و قابلیت نمایش تصاویر 4K را دارد. مدیر اجرایی اینتل صحبت‌های خود را به این شکل ادامه داد:

با استفاده از این پردازنده، میزان وقتی که در حین تولید محتوا تلف می‌شود، کاهش خواهد یافت و در زمان صرفه‌جویی شده و بازده بالاتر می‌رود. در نتیجه می‌توانید از نرم‌افزار‌هایی مثل Adobe Premiere استفاده کنید یا ویدیو‌های ۳۶۰ درجه ضبط کنید و کار‌های دیگری که نزدیک به ۱۳۰ میلیون نفر مشغول به آن هستند و البته تعداد گیمر‌ها از این رقم هم بیشتر است.

این پردازنده همچنین برای استفاده از هدست‌های HTC Vive و آکیولس ریفت و ویرایش ویدیو‌های 4K گرفته شده با گوشی یا دوربین بسیار مناسب است. پروسه ساخت این پردازنده ۱۴ نانومتری است و بر روی مادربرد‌های X99 فعلی هم می‌توان از آن استفاده کرد. با اینکه براینت آمار دقیقی از رایانه‌های شخصی که توان اجرای واقعیت مجازی را دارند ارائه نکرد، ولی گفت که ۹۰ درصد پی‌سی‌های فعلی «قادر نیستند محتویات واقعیت مجازی را با کیفیت مناسبی اجرا کنند».

اینتل همچنین رویدادی برای ساخت بهترین پی‌سی ممکن با استفاده از این پردازنده جدید تدارک دیده که فردا (۱۲ خرداد) آغاز خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از سایت اکستریم ریج به سیستم‌های ساخته شده رای بدهند. برنده این رویداد در جریان PAX East اعلام خواهد شد که ماه آگوست برگزار می‌شود. براینت در پایان هم اعلام کرد که این پردازنده برای گیمر‌های حرفه‌ای و حتی افرادی که قصد دارند رویداد‌ها و مسابقات e-Sport را به صورت زنده تماشا یا استریم کنند، بسیار مناسب است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات