اولین پردازنده ۱۰ هسته‌ای برادول اینتل در eBay رویت شد

یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
نسل آینده‌ی معماری پردازنده‌های اینتل با اسم رمز برادول-ای (Broadwell-E) قرار است جای پردازنده‌های فعلی سوکت 2011-v3 را گرفته و قدرت پردازشی بیشتری برای کاربران حرفه‌ای فراهم کند. هرچند اینتل هنوز نسل جدید پردازنده‌های خود را به صورت رسمی معرفی نکرده است، اما تصاویر و مشخصات قرار گرفته بر روی ای‌بی اطلاعات نسبتاً کاملی درباره‌ی آن‌ها مشخص می‌کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بالارده‌ترین پردازنده‌ی پلتفرم X99 در حال حاضر 5960X است که از ۸ هسته‌ی فیزیکی و ۱۶ هسته‌ی مجازی (threads) بهره می‌برد. بر اساس گزارش‌های متعدد از منابع داخلی، این پردازنده قرار است توسط 6950X جایگزین شود که مجهز به ۱۰ هسته‌ی فیزیکی و ۲۰ هسته‌ی مجازی است. 6950X احتمالاً ۲۵ مگابایت حافظه‌ی کش سطح ۳ (L3) خواهد داشت و حداقل قیمت آن ۱۵۰۰ دلار خواهد بود. برای مقایسه 5960X در زمان عرضه تنها ۹۹۹ دلار قیمت داشت. اطلاعات مربوط به پردازنده‌های برادول-ای تا به امروز به خوبی توسط اینتل مخفی نگه داشته می‌شدند و سایت‌های خبری برای نمایش دادن ظاهر محصول جدید اینتل مجبور بودند تنها از تصاویر رندر شده استفاده کنند؛ تا اینکه 6950X، 6850K و 6900K به طرز عجیبی قبل از معرفی رسمی توسط اینتل، بر روی سایت ای‌بی قرار گرفتند.

همانطور که مشاهده می‌کنید با توجه به درج عبارت «Intel Confidential» بر روی پردازنده، این نمونه فروشی نیست و احتمالاً برای مقاصد آزمایشی در اختیار یک شرکت و یا یکی از کارمندان قرار گرفته است. در حالی که قیمت سی‌پی‌یو ۱۷۵۰ دلار ذکر شده است، نمی‌توان چندان به این عدد اعتماد کرد، چرا که کسی که آن را برای فروش در سایت قرار داده است احتمالاً از این موضوع خبر دارد که چنین کالایی غیر قابل فروش است.

سی پی یو اینتل در ای بی

پایین‌رده‌ترین محصول این خانواده از پردازنده‌های جدید اینتل نیز ۵۷۵ دلار قیمت خواهد داشت و قرار است جایگزین پردازنده‌ی مشهور 5820K شود. این موضوع از آنجا مشخص می‌شود که تفاوت قیمت چندانی بین 5820K و 6700K وجود ندارد.

سی پی یو اینتل در ای بی

در اینجا می‌بینیم که i7-6900K دارای فرکانس پردازشی ۳.۲ گیگاهرتز و توان مصرفی ۱۴۰ وات است. این پردازنده نیز احتمالاً جایگزین اینتل برای 5930K خواهد بود.

چارت زیر بهبود‌های نسل‌های مختلف پردازنده‌های اینتل از لحاظ پروسه تولید، ظرفیت حافظه، توان مصرفی و موارد دیگر را نشان می‌دهد. متاسفانه در حال حاظر اطلاعاتی درباره‌ی حداکثر خطوط PCI-E و حداکثر کلاک پردازنده‌های برادول-ای در دست نیست.

پردازنده های اینتل
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات