نظرسنجی: آیا پردازنده های موبایل به حد نهایی قدرت پردازشی مورد نیاز کاربران رسیده‌اند؟

شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بنابر عادت همیشگی علاقه داریم تا با معرفی نسل جدید گوشی‌های پرچمدار، قدرت پردازشی آن‌ها بیشتر از قبل شود؛ اما این سوال پیش می‌آید که روند کنونی تا کی ادامه خواهد داشت؟ آیا به این حد قدرت پردازشی برای گوشی‌های موبایل خود نیاز داریم؟
تبلیغات

پردازنده‌ی A9 اپل، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام و پردازنده‌های دیگر مانند اکسینوس ۸۸۹۰ و کرین ۹۵۵ هواوی همگی قدرت پردازشی پرچمداران شرکت‌های مختلف تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند را تامین می‌کنند. اما این پردازنده‌ها چه مزیتی نسبت به پردازنده‌ای مانند اسنپدراگون ۸۱۰ دارند؟ آیا عملکرد این پردازنده‌ها در حد مورد نیاز قوی‌تر است یا همان پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ نیز به راحتی از پس کارها بر‌می‌آید؟

این سوالی است که شاید در حال حاضر مطرح باشد. آیا به قدرت پردازشی پردازنده‌ای مانند اسنپدراگون ۸۲۰ نیاز داریم؟ برخی معتقد هستند پردازنده اسنپدارگون ۸۱۰ و پردازنده‌هایی مانند اکسینوس ۷۴۲۰ برای غالب کاربران، پردازنده‌ای به حد کافی قدرتمند هستند و به راحتی از پس تمامی کارهایی که از یک گوشی انتظار دارید برمی‌آیند. از طرفی گروه دیگر بر این باور هستند که گوشی‌های پرچمدار اکثرا بیش از دو سال را در جیب کاربر خود سپری می‌کنند و در طی دو سال فناوری می‌تواند به حدی پیشرفت کند که از تمام پتانسیل گوشی هوشمند شما استفاده کند.

شما جزو کدام دسته هستید؟ آیا به نظر شما وقت آن رسیده که شرکت‌ها تمرکز خود را از بخش پردازشی به بخش‌های دیگر گوشی هوشمند متمرکز کنند؟ یا همچنان قدرت پردازشی و حرکت بر روی لبه‌های فناوری برای شما مهم و عاملی تاثیرگذار در خرید است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات