اطلاعات مربوط به نسخه‌ی Extreme Edition تراشه برادول اینتل فاش شد

پنج‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد انتظار برای عرضه‌ی پردازنده‌ی Extreme Edition نسل پنجم اینتل به سرآمده است، چراکه اطلاعاتی در این مورد فاش شده که نشان از عرضه‌ی زودهنگام این تراشه در آینده نزدیک دارد. قطع به یقین این موضوع برای گیمرها خبر بسیار خوشحال کننده‌ای است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سری تراشه‌های Extreme Edition از جمله‌ی محصولاتی است که توسعه‌دهندگان بی صبرانه در انتظار عرضه‌ی آن به بازار هستند. حال به نظر می‌رسد گیمرهایی که از پی‌سی برای انجام بازی‌ها استفاده می‌کنند، فاصله‌ی چندانی تا خرید نسخه‌ی Extreme Edition نسل پنج پردازنده‌های اینتل یا همان برادول ندارند، چراکه اطلاعاتی از این پردازنده فاش شده است.

در روزهای ابتدایی هفته‌ی جاری، وب سایت پشتیبانی اینتل اطلاعاتی را از پردازنده‌ی Core i7-6950X Extreme Edition در لیست خود جای داده بود. Extreme Edition نسخه‌ای از پردازنده‌های قدرتمند اینتل است که برای استفاده در رایانه‌های رومیری عرضه شده و بیشتر گیمرها از این پردازنده استفاده می‌کنند. اینتل این نسخه از پردازنده‌های خود را در اواخر عمر یک نسل از محصولات خود را روانه‌ی بازار می‌کند. از ویژگی‌های این محصولات می‌توان به قیمت بالای این پردازنده‌ها اشاره کرد که معمولا برچسب قیمت ۱٫۰۰۰ دلاری را به خود اختصاص می‌دهند.

وب‌سایت پشتیبانی اینتل اطلاعاتی محدود را در مورد این پردازنده در اختیارمان قرار داده است. براساس اطلاعات ارائه شده این نسخه از پردازنده‌های اینتل از وجود حافظه‌ی کش ۲۵ مگابایتی بهره برده و همچنین فرکانس پردازشی آن‌ها نیز ۳.۵ گیگاهرتز است. براساس اطلاعات ارائه شده این پردازنده از وجود ۱۰ هسته‌ی پردازشی بهره می‌برد و انتظار می‌رود شاهد قیمت ۱٫۵۰۰ دلاری آن باشیم. شایعات به گوش رسیده عرضه‌ی نسخه‌ی ۸ و ۶ هسته‌ای این پردازنده را نیز وعده می‌دهند که برچسب قیمت ۳۹۰ دلاری برای ارزان‌ترین نسخه عنوان شده است. پردازنده‌ی Core i7-5960X اینتل را باید اولین تراشه‌ی ۸ هسته‌ای اینتل خواند که به بازار عرضه شده است.

هنوز مشخص نیست که این کمپانی چه زمانی پردازنده‌ی خود را روانه‌ی بازار خواهد کرد. گزارش‌های پیشین منتشر شده حکایت از این داشتن که این تراشه در سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی روانه‌ی بازار خواهد شد، حال آنکه در موعد اعلام شده شاهد معرفی این پردازنده نبودیم. البته به نظر می‌رسد همزمان با معرفی مادربوردهای MSI با پشتیبانی از تراشه‌‌های سری E شاهد رونمایی از این پردازنده نیز خواهیم بود.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات