پردازنده‌‌های حرفه‌ای اینتل در ۲۰۱۴: CPU آنلاک با گرافیک Iris Pro به سری Broadwell اضافه می‌شود

دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
اینتل روز گذشته کنفرانس ویژه‌ای را ترتیب داد تا در آن، محصولات جذابی که قرار است وارد بازار کند را اطلاع رسانی نماید. اینتل در این کنفرانس از تکنولوژی‌های جدیدی که به گفته این شرکت براساس بازخورد مشتریان ایجاد شده‌اند صحبت کرد و در آن حرفه‌ای‌ها را مخاطب قرار داد.
تبلیغات

هرچند اینتل در این کنفرانس اطلاعات جالبی را ارایه کرد، اما با معرفی تکنولوژی‌های جدید سوالات بسیاری را نیز در ذهن کارشناسان شکل داد که هنوز پاسخی برای آن‌ها وجود ندارد.

اینتل در این کنفرانس پردازنده آنلاک شده با گرافیک سری Iris Pro را معرفی کرد که قرار است سوکت آن تغییر کرده و برای پلتفرم آینده این شرکت با نام Broadwell (نسل پنجم پردازنده‌های اینتل جانشین هسول) عرضه شود. از آنجایی که سوکت این پردازنده تغییر کرده می‌توان از آن در کامپیوترهای کوچک مانند iMac یا Brix Pro گیگابایت بهره برد. این بدین معنا است که کامپیوترهای کوچک که برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند قادر خواهند بود تا یک پردازنده قدرتمند با گرافیک کارآمد از سری Iris Pro را در خود جای دهند. البته هنوز مشخص نیست که از GPUهای جدید Iris Pro در این پردازنده استفاده خواهد شد یا همان Iris Pro HD 5200 با آن مجتمع شده است.

مورد دوم در باره پردازنده آن است که هسته‌های این CPU بطور کامل آنلاک هستند و کاربر می‌تواند آن را اورکلاک کند.

هنوز زمان عرضه این پردازنده و حتی قیمت آن مشخص نیست، اما به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک کامپیوترهای کوچک قدرتمندی روانه بازار شوند تا در مصارف مختلف از آن‌ها استفاده گردد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات