ایرانیکارت | آیا برای خرید بیت کوین دیر شده است؟

چهارشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
ایرانیکارت
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
بیت کوین پس از 3 سال بلاخره توانست سقف تاریخی 69500 دلاری را بشکند و تا حدود 73700 دلار صعود کند.
تبلیغات

پادشاه ارزهای دیجیتال که بیش از دو ماه است رشد خود را آغاز کرده اکنون بیش از همیشه به رویای ۱۰۰ هزاری دلاری شدن نزدیک است. بیت کوین تا به همین لحظه نسبت به قیمت دو ماه پیش خود بیش از ۳۰ هزار دلار رشد کرده و سود قابل توجهی را نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده است. اما پس از این رشد، آیا برای خرید بیت کوین دیر شده و افرادی که از این رشد جا مانده‌اند دیگر نمی‌توانند وارد بازار شوند؟

پیش بینی قیمت بیت کوین تا سال 2030

پیش‌بینی قیمت بیت کوین تا ۵ سال آینده کار بسیار دشوار است. زیرا عوامل بسیاری در این میان وجود دارند که می‌توانند بیت کوین را به ارزشمندترین سرمایه‌گذاری تاریخ تبدیل کنند و یا ارزش آن را به صفر برسانند. تا به اینجا، آنچه می‌دانیم این است که با توجه به عواملی مانند افزایش پذیرش بیت کوین، رخداد هاوینگ، تایید ETF و .. انتظار می‌رود تقاضا برای بیت کوین افزایش داشته باشد و به دنبال آن قیمت نیز به روند افزایشی خود در طولانی مدت ادامه دهد.

درباره قیمت بیت کوین تا سال 2030 تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های زیادی وجود دارد که تقریبا اکثر آن‌ها رسیدن بیت کوین به حداقل صد هزار دلار را پیش‌بینی می‌کنند. برای نمونه، سایت تحلیلی Changelly، پیش‌بینی می‌کند بیت کوین در سال 2025 به طور متوسط به ۱۴۸ هزار دلار، در سال ۲۰۲۶ به حدود ۲۱۶ هزار دلار و در نهایت در سال ۲۰۳۰ به رقم باورنکردنی بیش از ۹۰۰ هزار دلار برسد.

ایرانیکارت

تاریخچه قیمتی بیت کوین

در بین دارایی‌های قابل سرمایه‌گذاری، بیت کوین یکی از پرنوسان‌ترین تاریخچه‌های معاملاتی را داشته است. زمانی که بیت کوین در سال ۲۰۰۹ معرفی شد، قیمت آن صفر دلار بود. سپس قیمت آن از ۰.۱۰ دلار به ۰.۲۰ دلار در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۰ رسید و در سال ۲۰۱۱، شروع به رشد از ۱ دلار کرد و در ۸ ژوئن ۲۰۱۱ با یک جهش قیمت ۲۹.۶۰ دلار را به خود دید و سپس به دلیل رکود قیمت آن به شدت کاهش یافت.

بیت کوین در ۲۰۱۲ با وجود رشد چند دلاری سال آرامی را پشت سر گذاشت تا این که در ۲۰۱۳ یک رشد انفجاری را تجربه کرد. در ۲۰۱۳ بیت کوین سال را با صعود به قله ۲۰۰ دلار آغاز کرد و در ادامه سال نیز به این شگفتی ادامه داد و در نوامبر از ۱۰۰۰ دلار گذشت و سپس در نهایت سال را با ۸۰۵.۹۰ دلار به پایان رساند. بیت کوین تا سال ۲۰۱۷ نوسانات آرامی را پشت سر گذاشت و بار دیگر در طی یک رشد انفجاری می همین سال به بیش از ۲۰ هزار دلار رسید.

۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ سال‌های پرنوسانی برای بیت کوین بود و سپس با همه‌گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ و رکود اقتصادی یک رشد دیگر برای بیت کوین رقم خورد. قیمت بیت کوین در این سال بیش از ۴۱۶ درصد رشد کرد و با ادامه این روند در سال۲۰۲۱ ارز دیجیتال BTC به رکورد تاریخی خود یعنی ۶۰ هزار دلار رسید. پس از این رشد بیت کوین قیمت بیت کوین روندی نزولی را پیش گرفت به طوری که این ارز سال ۲۰۲۳ را با قیمت ۱۶۶۰۵ آغاز کرد.

عوامل تاثیر گذار در قیمت بیت کوین

بیت کوین یک ارز دیجیتال است که به طور ذاتی ارزش خاصی ندارد. بنابراین عوامل محیطی و به خصوص عرضه و تقاضا ارزش آن را تعیین می‌کنند. برخی از عوامل تاثیرگذار در قیمت بیت کوین عبارتند از:

  • uرضه و تقاضا: عرضه و تقاضا مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در قیمت بیت کوین است. افزایش تقاضا در بازار ممکن است باعث افزایش قیمت بیت‌کوین شود، در حالی که افزایش عرضه ممکن است به کاهش قیمت منجر شود. عواملی مانند رشد روزافزون کاربران و سرمایه‌گذاران، افزایش قابلیت قبول بیت‌کوین در فروشگاه‌ها و خدمات آنلاین می‌توانند عرضه و تقاضا را تحت تأثیر قرار دهند.
  • اخبار و رویدادها: اخبار و رویدادها می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر قیمت بیت‌کوین داشته باشند. اعلام شرکت‌های بزرگ درباره پذیرش بیت‌کوین، تصمیمات سیاسی و قانونی درباره رمزارزها، تغییرات در تکنولوژی بلاکچین و رمزارزها، و حوادث امنیتی مرتبط با بیت‌کوین می‌توانند باعث نوسانات قیمت شوند.
ایرانیکارت
  • عملکرد بازارهای مالی: بیت‌کوین به عنوان یک کلاس دارایی جدید، تحت تأثیر عملکرد بازارهای مالی قرار می‌گیرد. تغییرات در بازارهای سهام، ارزها، سرمایه، و قیمت طلا و سایر دارایی‌های مالی ممکن است تأثیر مستقیم یا غیرمستقیمی بر روی قیمت بیت‌کوین داشته باشند.
  • تغییرات قوانین و مقررات: تغییرات در قوانین و مقررات مربوط به بیت‌کوین و رمزارزها می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر قیمت داشته باشد. تصمیمات دولت‌ها و نهادهای نظارتی درباره مجوزها، ممنوعیت‌ها، مالیات‌ها، و ضوابط امنیتی می‌توانند قیمت بیت‌کوین را تحت تأثیر قرار دهد.
  • تکنولوژی و ابتکارات جدید: پیشرفت‌های تکنولوژیک و ابتکارات جدید در زمینه بیت‌کوین و بلاکچین می‌توانند تأثیرگذار باشند.

نظر کارشناسان در مورد قیمت بیت کوین در آینده

بیت کوین محبوب‌ترین ارز دیجیتال در جهان است و از زمان ورود خود توانسته نظر افراد بسیاری را به خود جلب کند. افراد بسیاری بیت کوین را آینده دنیای مالی می‌دانند در حالی که بزرگان دیگری مانند جف بزوس بیت کوین را یک فریب می‌دانند. در ادامه با هم نظر کارشناسان مشهور را درباره قیمت بیت کوین در آینده می‌خوانیم.

CoinShares

CoinShares، یک شرکت مدیریت سرمایه دیجیتال است که پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۳۵۰ هزار دلار خواهد رسید. این شرکت معتقد است بیت کوین در حال تبدیل شدن به یک پناهگاه امن برای سرمایه‌گذاران در برابر تورم و بی‌ثباتی اقتصادی است.

بلومبرگ

بلومبرگ یک شرکت خدمات مالی، نرم‌افزاری و رسانه‌ای چند ملیتی است که در سال ۱۹۸۱ توسط مایکل بلومبرگ تأسیس شد. این شرکت در در گزارشی پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید. این گزارش به افزایش تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران نهادی و رشد صنعت دیفای به عنوان عوامل اصلی این رشد اشاره می‌کند.

JPMorgan Chase

JPMorgan Chase، بزرگترین بانک ایالات متحده است. کارشناسان این بانک پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۱۵۰ هزار دلار برسد. آن‌ها همچنین بر این باورند که بیت کوین در حال تبدیل شدن به یک دارایی مهم برای ذخیره ارزش و یک جایگزین مناسب برای طلا است.

Fundstrat Global Advisors

Fundstrat Global Advisors، یک شرکت خدمات مالی، پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۲۰۰ هزار دلار خواهد رسید. این شرکت معتقد است که هاوینگ بیت کوین در سال ۲۰۲۴ و افزایش تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران نهادی، قیمت بیت کوین را به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد.

ایرانیکارت

آیا برای خرید بیت کوین دیر شده است؟

اگر نگاهی به تاریخچه بیت کوین و مسیری که از ابتدا تا به امروز طی کرده بیاندازیم، می‌بینیم این دارایی برخلاف مشکلات بسیاری که پشت سر گذاشته توانسته بسیار ارزشمند شود. بنابراین، اگر بیت کوین را به چشم یک سرمایه‌گذاری بلند مدت می‌بینید، هیچ وقت برای خریدن بیت کوین دیر نیست و شما حتی اگر همین حالا با مراجعه به سایت صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت، با حداقل کارمزد بیت کوین بخرید نیز در بلند مدت سود خواهید کرد. همچنین پس از خرید بیت کوین لازم است آن را به کیف پول خود انتقال دهید تا دارایی شما کاملا امن باشد و خطری سرمایه شما را تهدید نکند برای اطلاع از راهکارهای کاهش هزینه انتقال ارز دیجیتال ، می‌توانید مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

اما در صورتی که قصد نوسان‌گیری از ارز دیجیتال BTC را دارید، باید با احتیاط بیشتری پیش بروید. به طور کلی، حتی پس از شکستن سقف تاریخی ۶۹ هزار دلاری همچنان شرایط در تحلیل تکنیکال بیت کوین مثبت است و پیش‌بینی می‌شود تا تابستان امسال بیت کوین ATH ۱۰۰ هزار دلاری را نیز تجربه کند. به علاوه، عوامل فاندامنتالی مهمی مانند چهارمین هاوینگ و اخبار پیرامون تایید ETF همگی به نفع رشد انفجاری پادشاه ارزهای دیجیتال است. با وجود این عوامل، همواره باید این موضوع را در نظر داشته باشید که بیت کوین، همواره رفتاری متفاوت از ارزهای دیجیتالی دیگر داشته و بسیاری از مواقع سرمایه‌گذاران را غافلگیر می‌کند. بنابراین، اگر قصد خرید بیت کوین را دارید همواره مدیریت ریسک و سرمایه را در نظر بگیرید.

موقعیت کنونی آلت کوین ها در بازار ارز دیجیتال

پس از رشد بیت کوین بازار آلت کوین‌ها نیز، نشانه‌های امیدوارکننده‌ای را برای سرمایه‌گذاران را در خود دارد. تحلیل‌های تکنیکال و احساسات بازار نشان می‌دهند که آلت‌کوین‌ها ممکن است به دنبال بیت کوین وارد فاز صعودی شوند. در حال حاضر، چندین آلتکوین عملکرد قابل‌توجهی از خود نشان داده‌اند که نمونه‌های قابل‌توجه آن عبارتند از Injective Protocol (INJ) با رشد بیش از 3000٪، Immutable (IMX) با افزایش 490٪ و THORchain (RUNE) که در سال گذشته بیش از 340٪ افزایش یافته است.

علاوه بر این، بازار آلت کوین‌ها در چشم‌انداز بلند مدت شکست پرچم صعودی را نشان می‌دهد، که نشان‌دهنده یک چرخه تبلیغاتی بالقوه آینده است. این تحلیل همچنین توسط افزایش قیمت اخیر بیت‌کوین پشتیبانی می‌شود. بنابراین، می‌توانیم نتیحه بگیریم که ممکن است بازار در حال ورود به دوره‌ای از افزایش فعالیت و رشد باشد. به یاد داشته باشید این مطلب صرفا جنبه آموزشی داشته و نباید به عنوان سیگنال معاملاتی در نظر گرفته شود.

خرید بیت کوین از صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت

با توجه به رشد افسار گسیخته بازار ارزهای دیجیتال، اگر شما نیز قصد خرید و فروش و معامله در این بازار را دارید، صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت بستری امن و راحت را برای خرید بیت کوین و هزاران ارز دیجیتال دیگر فراهم آورده است. ایرانیکارت قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین پلتفرم ایرانی برای خرید و فروش رمزارزها است که به کاربران امکان معاملات مستقیم ارزهای دیجیتال به تومان را می‌دهد. در این پلتفرم، شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز به خرید یا فروش بیت کوین بپردازید.

برای خرید بیت کوین از صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت، کافی است در این وب‌سایت ثبت‌نام کرده، مراحل احراز هویت را انجام دهید و سپس معامله ارزهای دیجیتال بپردازید. در ایرانیکارت، برای راحتی کاربران مراحل احراز هویت بسیار کوتاه هستند و با صرف زمان کمتر از ۵ دقیقه مراحل احراز هویت به سادگی تکمیل می‌شود. ایرانیکارت همچنین کمترین کارمزد را در میان صرافی‌های ایرانی دریافت می‌کند و شما می‌توانید معاملات ارزانی را در این پلتفرم تجربه کنید.

کلام آخر

بیت کوین پیشتازانه در بازار ارزهای دیجیتال می‌تازد و انگار هیچ چیز مانع آن نیست. این ارز دیجیتال از روزی که هیچ ارزشی نداشت به جایی رسیده است که اکنون تمام جهان آن را می‌شناسند و ده‌ها هزار دلار ارزش دارد. در چند وقت اخیر، بیت کوین حرکت صعودی پرقدرتی را شروع کرده و به نظر می‌رسد بتواند قیمت‌های جذابی را به خود ببیند. در این مقاله بررسی کردیم پس از رشد اخیر آیا برای خرید بیت کوین دیر شده است یا خیر و با هم نظر افراد مشهور را نیز مرور کردیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات