معرفی و بررسی دیکشنری، مترجم و لغت‌نامه آبادیس

دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اگر به‌دنبال یک دیکشنری و مترجم جامع و کامل هستید دیکشنری آبادیس را از دست ندهید! این دیکشنری بیش از ده سال روی آدرس اینترنتی خود با همین نام فعال است.
تبلیغات

آبادیس یک دیکشنری و مترجم جامع است که ۱۰ سال روی همین آدرس اینترنتی فعال بوده است. کار با برنامه بسیار ساده است، کافی‌ است کلمه یا عبارت دلخواهتان را در بالای برنامه وارد کرده و دیکشنری‌های مورد نیازتان را تیک زده و روی گزینه‌ی جستجو کلیک کنید. در صفحه‌ی باز شده، معنای کلمه در دیکشنری‌های انتخابی به همراه تلفظ‌های متفاوت آن ارائه خواهد شد.

دیکشنری اندروید آبادیس

اپلیکیشن اندروید آبادیس

دیکشنری اندروید آبادیس کاملترین اپلیکیشن دیکشنری با بیش از ۳ میلیون کلمه و ۸۰۰ هزار تلفظ است که برای استفاده از آن، باید آنلاین باشید.

مترجم آبادیس در حال حاضر ترجمه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی و همچنین ترجمه دو طرفه فارسی به عربی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی، روسی و ژاپنی را به همراه تلفظ این زبان‌ها پشتیبانی می‌کند.

در اپلیکیشن آبادیس این امکان وجود دارد تا به هریک از زبان‌های بالا صحبت کرده و با تبدیل گفتار شما به نوشتار، ترجمه آن را مشاهده کنید. آبادیس رباتی برای تلگرام طراحی کرده که بسیار کاربردی و ساده است. با ارسال پیام در ربات معنی واژه یا جمله خود را دریافت کنید.

در صورتی که در کامپیوتر خود از مرورگرهای فایرفاکس و کروم استفاده می‌کنید، افزونه دیکشنری و مترجم آبادیس برای این دو مرورگر کار شما را بسیار آسان می‌کند.

برای دانلود اپلیکیشن اندروید، ربات تلگرام و افزونه ها به وب‌سایت دیکشنری آبادیس مراجعه کنید.

آبادیس ۲۰ دیکشنری تخصصی از جمله (کامپیوتر، برق و الکترونیک، عمران و معماری، شیمی، نفت، مهندسی گاز، معدن، خاک شناسی، زمین شناسی، آب و خاک، حسابداری، ریاضیات، آمار، سینما، حقوق، صنعت، خودرو، صنایع غذایی، نساجی، پلیمر، بهداشت، دندانپزشکی، روانپزشکی، علوم دامی، فوتبال، کاراته، یوگا، کوه‌نوردی) دارد که می‌توانید در سایت و اپلیکیشن اندروید از آن استفاده کنید.

لغت نامه دهخدا آبادیس

آبادیس دهخدا

فرهنگ‌نامه فارسی آبادیس شامل مجموعه کاملی نظیر لغت نامه دهخدا، فرهنگ معین، فرهنگ فارسی عمید، فرهنگ مترادف‌ها و متضاد‌ها، واژگان مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی و چند لغت‌نامه فارسی دیگر است.

همچنین در زمان کار با برنامه، اگر نکته‌ی خاصی به ذهن‌تان رسید، آن را در قسمت «پیشنهاد شما در مورد معنی کلمه» که در زیر ترجمه‌ی همان کلمه ظاهر خواهد شد، وارد کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات