جستوجوهای طولانیمدت برای ترکیببندی در وضعیتی غیرایدئال و حرکات و فعالیتهای سریع و سخت در تلاش برای شکار لحظهای زودگذر پیش از تغییر عناصر، بخشی اجتنابناپذیر از عکاسی منظره است که این شاخهی عکاسی را از دیگر شاخهها بسیار دشوارتر و نیازمند استقامت بیشتر میسازد. جدیدترین ویدئو منتشرشده از نیگل دنسون، عکاس منظره، او را در حال عکاسی در دیستریکت لیک (District Lake) انگلستان و تعقیب پنجرههای کوچکی از نور نشان میدهد و درنهایت، موفق نمیشود عکس دلخواهش بگیرد.
اشتباه دنسون این است که بهجای تمرکز بیشتر روی یک یا دو ترکیببندی اصلی در عکاسی لنداسکیپ، تلاش میکند کارهایی زیاد و اضافی انجام دهد. همانطورکه او در ویدئو مذکور توضیح میدهد، خودش را بیشازحد مشغول میکند و پهپاد را بهپرواز درمیآورد و فیلمبرداری و عکاسی میکند. درحالیکه هدف اصلی او عکاسی از منظرهای زیبا بود، بهدلیل فعالیتهای خلاقانهی دیگر دائما خود را در موقعیتی میدید که نور برای عکاسی مناسب نبود. امروزه، این حالت برای بسیاری از افراد خلاق پیش میآید.
درواقع با وجود تجهیزات عکاسی متنوعی که دراختیار عکاسان لنداسکیپ است، بسیاری از آنها سعی میکنند همزمان تایملپس بگیرند، فیلمبرداری کنند، پهپادشان را کنترل کنند و پشتصحنهی کارشان را نیز بهتصویر بکشند؛ بنابراین تمرکزشان را روی اهداف اصلی، یعنی همان عکاسی منظره را از دست میدهند. دنسون در انتهای فیلمی که از سفر چندروزهاش به دیستریک لیک گرفته بود، بخشی اضافه کرده است که در آن میگوید هیچکدام از عکسهایش در آن سفر، آن چیزی نبوده که میخواسته است و سپس دلایل این شکستش را اینگونه توصیف میکند:
نظرات