اندروید 4.4 کیت‌کت به شماره‌گیر هوشمندتر و انعطاف‌پذیرتر مجهز شده است

جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
اگر کمی به گذشته بر گردیم و ببینیم که تلفن‌های هوشمند در قالب چه امکاناتی توانستند بهینه و قدرتمند ظاهر شوند، احتمالا یک مورد را همواره نادیده خواهیم گرفت : شماره‌گیر تلفن! این حداقل دلیل ممکن برای گوگل است تا به فکر توسعه‌ی بخشی از امکانات تلفن‌های هوشمند که تا کنون کمتر روی آنها کار شده بیفتد.
تبلیغات

«درک برک» یکی از مهندسین گوگل اندکی بعد از رونمایی اندروید 4.4 کیت‌کت اذعان داشت :

تلفن‌های هوشمند روز به روز هوشمندتر شدند اما شماره‌گیر آن‌ها همواره جزء ثابت و تغییرناپذیر این تلفن‌ها قلمداد می‌شده است.

طبق صحبت‌های آقای برک، در طی تکامل اندروید، توسعه‌ی شماره‌گیر تلفن همراه به ندرت مورد توجه قرار گرفته اما اکنون در اندروید کیت‌کت شاهد نوسازی این بخش کاربردی هستیم:

برای غلبه به این مشکل، گوگل بسیار هوشمندانه عمل نموده است.

شماره‌گیر جدید اندروید کارکردی مفیدتر و ساده‌تر دارد. این شماره‌گیر  شما را قادر می‌سازد تا بدون خارج شدن از محیط آن  بتوانید شماره‌ تلفن‌های تجاری و کاری را جستجو کنید. برای این کار کافی است که وارد شماره‌گیر تلفن‌تان شده و بخشی از نام مورد نظرتان را تایپ کنید. در این صورت در کسری از ثانیه لیستی از کسب و کارهای محلی مرتبط برای شما نمایش داده می‌شود. علاوه بر این، گوگل روال مشابهی را نیز برای عکس این عملکرد در نظر گرفته است.

kit-kat-unknown

تلفن هنگام دریافت تماس‌ها نیز بسیار هوشمندتر عمل می‌کند. هنگامی که تماسی ناشناس با شما گرفته می‌شود، اندروید 4.4 به سرعت جزئیات مربوط به این شماره تلفن و محل تماس را از دیتا بیس Google Maps جستجو کرده و با اطلاعات موجود تطبیق می‌دهد. در صورت انطباق اطلاعات دریافتی ، نام و تصویر مرکزی که با شما تماس گرفته شده به جای شماره‌ی ناشناسی که پیش از این هرگز آن را ندیده‌اید، بر روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود.برک ادامه می‌دهد:

ما شماره‌گیر را هوشمندتر و کنترل‌پذیرتر کرده‌ایم.
kit-kat-contacts

لیست مخاطبان تلفن‌همراه نیز منطبق با حس درونی کاربر عمل می‌کند و بلافاصله با یادگیری عادات او (برای مثال به خاطرسپاری فردی که بیشتر با او تماس می‌گیرید..)، لیست مخاطبان را از نو مرتب‌سازی خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات