ویندوز 8.1 RT نهایی شد و در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفت

دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت همزمان با تولید نسخه 8.1 سیستم عامل ویندوز، نسخه RT آن را نیز تولید کرده و در اختیار تولیدکنندگان تبلت‌های مبتنی بر آن قرار گرفته است.
تبلیغات

نسخه RTM در واقع نسخه نهایی و پایدار ویندوز است که همواره چند هفته پیش از عرضه عمومی این سیستم عامل، در اختیار تولیدکنندگان ابزارهای مبتنی بر آن قرار می‌گیرد تا نسبت به تولید محصولات سازگار با آن اقدام کنند.

گزارش شده که مایکروسافت ارتباط کاملا نزدیکی را با تولیدکنندگان سخت افزاری ایجاد نموده که از آن با نام Quick Fix Engineering یا QFE یاد می‌شود، تا در صورت وجود مشکل در ویندوز RT بلافاصله نسبت به رفع آن اقدام کند. به این ترتیب پیش از عرضه عمومی ویندوز 8.1، هر گونه مشکلی که در آن مشاهده شود رفع خواهد شد.

ظاهرا فاصله بین عرضه عمومی و انتشار نسخه RTM ویندوز RT 8.1 حدود 2 ماه در نظر گرفته شده است. ممکن است نسخه نهایی نسبت به RTM کمی متفاوت باشد، اما از نظر امکانات و شکل و شمایل کلی تفاوت محسوسی بین آنها وجود نخواهد داشت.

ظاهر برنامه مایکروسافت برای معرفی ویندوز 8.1 آخر همین هفته بوده است، اما به دلیل اعلام خبر بازنشستگی بالمر، این برنامه احتمالا کمی به عقب خواهد افتاد. نسخه بلو ویندوز فون نیز قرار است در سه ماهه اول سال 2014 منتشر شود.

ویندوز RT در واقع نسخه سازگار با پردازنده‌های مبتنی بر معماری ARM است که برای ابزارهای پرتابل مانند تبلت‌ها طراحی شده است. ویندوز RT مهمترین تلاش مایکروسافت برای حضور قوی‌تر در بازار تبلت‌ محسوب می‌شود که تا به امروز موفقیت چندانی را به همراه نداشته است.

ویندوز RT از نظر امکانات و شکل ظاهری شباهت زیادی به نسخه کامل ویندوز 8.1 دارد، اما قادر به اجرای برنامه‌های کامپایل شده برای پردازنده x86 اینتل نیست و به همین دلیل نرم افزارهای قدیمی ویندوز در آن اجرا نمی‌شوند. اگر تمایل دارید تا با این سیستم عامل بیشتر آشنا شوید مقاله بررسی تبلت VivoTab RT را از دست ندهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات