کدام هدفون‌ها از سیستم مکان‌یابی Find My Device اندروید پشتیبانی خواهند کرد؟

سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
پیکسل بادز پرو گوگل
قابلیت مکان‌یابی دستگاه‌های گم‌شده‌ی گوگل، علاوه‌بر گوشی و تبلت از برخی هدفون‌ها نیز پشتیبانی خواهد کرد.
تبلیغات

گوگل شبکه‌ی Find My Device خود را در ایالات متحده و کانادا برای گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی رسماً راه‌اندازی کرده است. پشتیبانی از ردیاب‌های هوشمند بلوتوثی و هدفون‌ها نیز به‌زودی به این سیستم اضافه خواهد شد.

شبکه‌ی جدید گوگل می‌تواند دستگاه‌های آفلاین را با بهره‌گیری از بلوتوث و بیش از یک‌میلیارد دستگاه مجهز به اندروید ۹ و جدیدتر پیدا کند. این ویژگی برای هدفون‌ بسیار مفید است؛ زیرا Find My Device قدیمی فقط زمان و مکان آخرین اتصال هدفون به گوشی یا تبلت را مشخص می‌کرد.

سیستم Find My Device در داخل خانه از اسپیکرها و نمایشگرهای متصل به Nest به‌عنوان نقاط مرجع استفاده می‌کند. بنابراین در‌صورت گم‌شدن هدفون، پیامی مانند «آخرین‌بار در نزدیکی اتاق دیده شده است» را دریافت خواهید کرد.

هدفون گوگل مدل پیکسل بادز پرو برای پشتیبانی از شبکه‌ی جدید Find My Device به‌روزرسانی خواهد شد. این هدفون حدود ۶ ماه پیش به‌روزرسانی بزرگی با قابلیت تشخیص مکالمه، بلوتوث فوق‌ پهن‌باند، تماس واضح و کاهش تأخیر را دریافت کرد.

Find My Device ممکن است یکی از آخرین به‌روزرسانی‌های بزرگ پیکسل بادز پرو قبل از رونمایی Pixel Buds Pro 2 باشد. گوگل تأیید کرده است که هدفون سونی مدل WH-1000XM5 و هدفون JBL مدل Tour Pro 2 و Tour One M2 به‌واسطه‌ی شبکه‌ی Find My Device پشتیبانی خواهند شد.

گوگل زمان دقیق به‌روزرسانی پیکسل بادز پرو را اعلام نکرده است؛ در‌حالی‌که به‌روزرسانی‌ هدفون‌های سونی و JBL به‌زودی منتشر خواهند شد. اولین تگ‌های ردیاب بلوتوثی Pebblebee و Chipolo نیز در اواخر ماه می (اردیبهشت و خرداد) عرضه می‌شوند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات