گوشی‌های اندرویدی به قابلیت مکان‌یابی در حالت خاموش مجهز می‌شوند

سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
برنامه Google Find My در پلی استور
گوگل قابلیت ردیابی گوشی‌های اندرویدی در حالت خاموش را به این سیستم‌عامل اضافه می‌کند.
تبلیغات

شبکه‌ی ارتقاءیافته Find My Device گوگل می‌تواند موقعیت مکانی دستگاه‌های خاموش و بدون اتصال به اینترنت را نیز تشخیص دهد. در حال حاضر صرفاً سری پیکسل ۸ به‌هنگام خاموش‌بودن قابل ردیابی است؛ اما گوگل در گفت‌و‌گو با سایت Android Authority تأیید کرد ویژگی مذکور برای سایر گوشی‌های اندرویدی نیز ارائه خواهد شد.

طبق اعلام گوگل، سخت‌افزار ویژه‌ای در پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو وجود دارد که تراشه‌ی بلوتوث را حتی هنگام تمام‌شدن باتری یا خاموش‌بودن گوشی، روشن نگه می‌دارد. گوگل سایر تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی را به استفاده از این رویکرد تشویق کرده است.

یکی از سخنگویان گوگل درمورد ویژگی ردیابی گوشی‌های اندروید درحالت آفلاین و خاموش گفت: «ما درحال همکاری با سایر تراشه‌سازان و تولیدکنندگان گوشی هستیم تا قابلیت ردیابی دستگاه‌هایی را که باتری آن‌ها تمام‌شده است، به سایر دستگاه‌های اندرویدی رده‌بالا بیاوریم.»

هنگامی‌ که سایر تولیدکنندگان روشی برای روشن فعال‌نگه‌داشتن تراشه‌ی بلوتوث در حالت خاموش پیاده‌سازی کنند، قابلیت ردیابی گوشی‌های خاموش با شبکه‌ی جدید Find My Device به سایر دستگاه‌های اندرویدی راه پیدا خواهد کرد.

اکثر دستگاه‌های اندرویدی خاموش نمی‌توانند یکدیگر را ازطریق بلوتوث شناسایی کنند. گوشی آیفون‌ این قابلیت را از مدت‌ها قبل‌ ارائه داده است و باید دید پرچمداران کنونی شرکت‌ها ازجمله سری گلکسی S24 از نظر سخت‌افزاری توانایی روشن نگه‌داشتن تراشه‌ی بلوتوث را حتی هنگام خاموش‌بودن پردازنده‌ی مرکزی و سیستم‌عامل دارند یا خیر.

به‌نظر می‌رسد ویژگی ردیابی گوشی‌های اندروید در حالت آفلاین و خاموش به آپدیت نرم‌افزاری نیاز دارد تا سرویس‌های گوگل‌پلی بتوانند کلیدهای رمزنگاری‌شده‌ی شبکه‌ی Find My Device را به تراشه‌ی بلوتوث ارسال کنند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات