خداحافظی با اندروید؛ این سیستم‌عامل HarmonyOS Next هواوی است [تماشا کنید]

جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
HarmonyOS Next روی گوشی، لپ تاپ و تبلت
ویدیو جدید هواوی به زبان طراحی به‌روز و قابلیت‌های سیستم‌عامل بعدی این شرکت موسوم‌ به HarmonyOS Next اشاره دارد.
تبلیغات

HarmonyOS Next به‌زودی منتشر خواهد شد و اکنون هواوی با انتشار ویدیویی در ویبو، تغییرات زبان طراحی رابط کاربری این سیستم‌عامل را به‌تصویر کشیده است.

غول فناوری چینی با نسخه‌ی جدید پلتفرم خود سعی دارد از طراحی مسطح فاصله بگیرد و ما را با مفاهیمی مثل Vivid Color و Spatial و Immersive آشنا کند.

رابط کاربری HarmonyOS Next

نسخه‌ی جدید HarmonyOS با شناسه‌ی Star River شناخته می‌شود و به پشتیبانی از اندروید در چین خاتمه خواهد داد. بدین‌ترتیب توسعه‌دهندگان از همین حالا در حال انتقال برنامه‌های خود به پلتفرم جدید هواوی هستند؛ سیستم‌عاملی که جعبه‌ابزار و کامپایلر رابط کاربری اختصاصی خود را دارد و به‌ادعای شرکت چینی امکان ساخت اپلیکیشن‌های کارآمدتر را فراهم می‌کند.

برنامه های سازگار با HarmonyOS Next

گفته می‌شود حدود نیمی از ۲۰۰ میلیون برنامه‌ی برتر در چین برای HarmonyOS Next منتشر خواهند شد. شرکت‌های بزرگ چینی ازجمله China UnionPay و Qihoo 360 و Xiaohongshu (اینستاگرام چین)، Tongcheng (سامانه‌ی سفر)، Amap (سیستم نقشه و ناوبری مشابه گوگل مپس) و بسیاری دیگر، از سیستم‌عامل جدید هواوی پشتیبانی می‌کنند.

نکته‌ی مهم اینکه HarmonyOS در بازارهای جهانی همچنان به پشتیبانی از اندروید ادامه خواهد داد و HarmonyOS Next فقط برای بازار چین در نظر گرفته شده است. این پلتفرم روی گوشی هواوی، تبلت هواوی، لپ تاپ هواوی و سایر محصولات هوشمند این شرکت قابل اجرا خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات