قابلیت قدیمی اندروید سرانجام به آیفون می‌آید

دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۷
مطالعه 1 دقیقه
سیستم عامل ios 15 آیفون ۱۳ پرو مکس
اپل احتمالا یکی از قابلیت‌های قدیمی و جالب اندروید را به‌زودی وارد گوشی‌های آیفون می‌کند.
تبلیغات

وب‌سایت مک‌رومرز در گزارشی اختصاصی می‌گوید کاربران گوشی آیفون به‌لطف سیستم‌عامل iOS 18 می‌توانند کنترل بیشتری روی چیدمان آیکون اپلیکیشن‌ها در صفحه‌ی هوم (Home Screen) داشته باشند.

در حال حاضر چیدمان آیکون اپلیکیشن‌ها در iOS برخلاف اندروید آزادی عمل زیادی به کاربر نمی‌دهد و نمی‌توانید آیکون‌ها را در هر جایی که دل‌تان خواست، قرار دهید.

مک‌رومرز می‌گوید آیکون اپلیکیشن‌های صفحه‌ی هوم «همچنان به یک سیستم نامرئی شطرنجی قفل خواهد ماند» اما کاربران می‌توانند آن‌ها را آزادانه‌تر بچینند.

احتمالا iOS 18 برای نخستین‌بار کاربران را قادر می‌سازد که ناحیه‌های خالی در بین آیکون‌ها ایجاد کنند؛ قابلیتی که اکنون به‌صورت پیش‌فرض در iOS دیده نمی‌شود اما سال‌ها است در اندروید وجود دارد.

شب گذشته خبرگزاری بلومبرگ گفت که صفحه‌ی هوم آیفون پس از سال‌ها بازطراحی می‌شود تا شخصی‌سازی بیشتری در دسترس کاربر قرار بگیرد؛ اما جزئیات خاصی درباره‌ی تغییرات اعلام نشد.

توجه کنید که هم‌اکنون می‌توان ازطریق اپلیکیشن‌هایی مثل Shortcuts و Widgetsmith فضای خالی در بین آیکون اپلیکیشن‌ها ایجاد کرد، اما چنین کاری به‌صورت پیش‌فرض قابل انجام نیست.

اپل با انتشار iOS 16 شخصی‌سازی گسترده‌ی صفحه‌ی قفل آیفون را امکان‌پذیر کرد و حالا انتظار می‌رود که در iOS 18 شاهد تغییرات مشابهی برای صفحه‌ی هوم باشیم. به گفته‌ی مک‌رومرز، iOS 18 بزرگ‌ترین بازطراحی صفحه‌ی هوم را در چند سال اخیر رقم می‌زند.

اپل سیستم‌عامل iOS 18 را در جریان برگزاری کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) در اواخر خرداد رونمایی خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات