بزرگ‌ترین آپدیت تاریخ iOS؛ اپل جنگ را به قلمرو هوش مصنوعی می‌کشاند

یک‌شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵
مطالعه 1 دقیقه
چهره تیم کوک مدیرعامل اپل Tim Cook Apple از نمای نزدیک
اپل با iOS 18 بزرگ‌ترین به‌روزرسانی تاریخ سیستم‌عامل گوشی‌های آیفون را دردسترس کاربران قرار می‌دهد.
تبلیغات

iOS 18 که در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل در ماه خرداد رونمایی می‌شود، قرار است تغییراتی چشمگیر در گوشی آیفون اعمال کند و به‌شدت روی هوش مصنوعی متمرکز شود.

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اختصاصی روی تغییرات درخورتوجه آی او اس ۱۸ تأکید کرده و گفته است که این سیستم‌عامل اگر بزرگ‌ترین به‌روزرسانی تاریخ iOS نباشد، قطعاً یکی از بزرگ‌ترین‌ها است.

بلومبرگ اواخر سال ۲۰۲۳ در گزارشی اختصاصی گفته بود که iOS 18 جاه‌طلبانه‌ترین به‌روزرسانی سیستم‌عامل آیفون در سال‌های اخیر است. این خبرگزاری هنوزهم چنین اعتقادی دارد.

به‌گفته‌ی بلومبرگ، iOS 18 درکنار ارائه‌ی هوش مصنوعی، قابلیت‌های پرتعداد دیگری هم دارد که همگی وارد آیفون می‌شوند. ظاهراً کریگ فدریگی، رئیس تیم مهندسی نرم‌افزار اپل، به کارمندان شرکت گفته است که iOS 18 با اسم رمز Crystal تغییرات جا‌ه‌طلبانه در همه‌ی بخش‌ها خواهد کرد.

گفته می‌شود iOS 18 نسخه‌ی جدید دستیار صوتی سیری را معرفی می‌کند که بسیار هوشمندتر شده است و پاسخ‌های دقیق‌تری می‌دهد. هوش مصنوعی در نرم‌افزار Messages جملات را کامل خواهد کرد. اپل نیز در پی اضافه‌کردن هوش مصنوعی به اپل موزیک و نرم‌افزارهای کاری مثل Keynote و Pages است.

درحالی‌که آیفون هنوز به استقبال هوش مصنوعی نرفته است، گوشی‌های سری گلکسی S24 سامسونگ در هفته‌های اخیر با Galaxy AI سروصدای زیادی به‌پا کرده‌اند. ما در بررسی گلکسی S24 اولترا هوش مصنوعی را یکی از ویژگی‌های مهم این گوشی سامسونگ برشمردیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات