همه قابلیت‌های جدید اندروید ۱۵ در دومین بتای توسعه‌دهنده

جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگوی اندروید ۱۵ روی گوشی
دومین نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۵ با قابلیت‌های جدید منتشر شد.
تبلیغات

گوگل در دومین نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۵ قابلیت‌های مهم و جدیدی اضافه کرده است.

اولین نسخه‌ی پیش‌نمایش اندروید ۱۵ حدود یک ماه پیش با قابلیت‌هایی از جمله مدیریت بهتر نوتیفیکیشن‌ها و بازخورد هپتیک گسترده‌تر منتشر شده بود.

سیستم ارتباط ماهواره‌ای

سیستم ارتباط ماهواره ای در بتای اندروید ۱۵

از زمانی که اپل پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای را در سری آیفون ۱۴ معرفی کرد، بسیاری از شرکت‌ها تلاش کردند این قابلیت‌ را به گوشی‌هایشان اضافه کنند.

اکنون گوگل پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای را در سطح سیستم‌عامل ارائه می‌کند و می‌توان پیام‌ها را بدون اتصال به شبکه‌ی موبایل یا وای‌فای ارسال و دریافت کرد.

اندروید ۱۵ هنگام اتصال به ماهواره، نام شبکه‌ی ماهواره‌ای را در گوشه‌ی سمت چپ گوشی و آیکون ماهواره را در گوشه‌ی سمت راست نمایش می‌دهد.

پشتیبانی بهتر از گوشی‌های تاشدنی

نمایی از نمایشگر خارجی گلکسی زد فلیپ ۵

اندروید ۱۵ به توسعه دهندگان امکان می‌دهد که به‌راحتی اپلیکیشن‌های خود را برای صفحه‌نمایش کوچک خارجی گوشی‌های تاشدنی بهینه‌سازی کنند که به معنای تجربه‌ی بهتر اجرای اپلیکیشن‌ها در صفحه‌نمایش ثانویه‌ی گوشی‌ها است.

بهبود NFC

گوگل می‌گوید در دستگاه‌های تحت پشتیبانی، اپلیکیشن‌ها می‌توانند درخواست دهند که NFCAdapter وارد حالت مشاهده شود، به این معنی که می‌تواند تعاملات NFC را تشخیص دهد اما به آ‌ن‌ها پاسخ نخواهد داد.

تغییر یاد شده باعث می‌شود تعاملات NFC در گوشی بسیار سریع‌تر شود. سیستم NFC در اندروید عملکرد مناسبی دارد اما گاهی‌اوقات برای پردازش درست باید گوشی را چند بار در برابر NFC Reader نگه دارید. اندروید ۱۵ این مشکل را برطرف می‌کند.

سایر ویژگی‌ها

لوگو اندروید ۱۵ گوگل / Android 15 پس زمینه سبز

اندروید ۱۵ با اضافه کردن API-های جدید، نمایش فایل‌های PDF رمزگذاری‌شده و جست‌وجو و ویرایش آن‌ها را ساده‌تر می‌کند.

پیش‌نمایش دوم توسعه‌دهندگان اندروید ۱۵ دارای مجموعه‌ای از ابزارهای توسعه‌دهنده شامل یک API برای کمک به توسعه‌دهندگان در راه‌اندازی اپلیکیشن و کنترل بیشتر روی میزان مصرف فضای ذخیره‌سازی دستگاه است.

پیش‌نمایش دوم اندروید ۱۵ هم‌اکنون برای گوشی‌ گوگل مدل‌ پیکسل فولد و پیکسل تبلت و سری پیکسل ۷ و سری پیکسل ۸ و سری پیکسل ۶ در دسترس است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات