گوگل یکی از قابلیت‌های گوشی سامسونگ را در اندروید کپی می‌کند

یک‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
مطالعه 1 دقیقه
منوی تغییر والپیپر پیکسل ۸ پرو
گوگل قابلیتی کاربردی را که هم‌اکنون در گوشی‌های سامسونگ وجود دارد، به‌زودی به سیستم‌عامل اندروید اضافه خواهد کرد.
تبلیغات

گوگل در حال کار روی قابلیتی در سیستم‌عامل اندروید است که امکان اضافه‌کردن میان‌بر برای یادداشت‌برداری در صفحه‌ی قفل را به کاربر می‌دهد. این ویژگی از ورودی قلم نیز پشتیبانی می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد تا برنامه‌ی یادداشت‌برداری مدنظر خود را به صفحه‌ی قفل بیاورد.

گوگل می‌خواهد سرویس Google Keep با قابلیت جدید سازگار باشد و به برنامه‌ی پیش‌فرض یادداشت‌برداری در صفحه‌ی قفل گوشی گوگل تبدیل شود.

اسکرین شات از برنامه Google Keep که اعلام می‌کند به زودی قابلیت استفاده در صفحه قفل اندروید را خواهد داشت
عکاس: 9to5Google / 9to5Google

در‌حال‌حاضر، در‌صورت فعال‌کردن قابلیت یادشده در بخش تنظیمات توسعه‌دهندگان و استفاده از Google Keep به‌عنوان برنامه‌ی پیش‌فرض، سیستم به کاربر اطلاع می‌دهد که باید برنامه را به‌روزرسانی کند. طبق گزارش جدیدی از 9to5Google، با به‌روزرسانی Google Keep به نسخه‌ی ۵٫۲۴ یا جدیدتر، برنامه به کاربر اعلام‌ می‌کند که این ویژگی به‌زودی منتشر خواهد شد.

جالب اینکه سامسونگ با گوشی گلکسی نوت ۲۰ و گوشی S21 اولترا مدت‌ها است که ویژگی مذکور را ارائه می‌دهد. سامسونگ برای این قابلیت سیستمی اختصاصی ساخته است.

گوگل قصد دارد تا یک API مرکزی برای سیستم جدید ارائه دهد تا توسعه‌دهندگان و سازندگان گوشی‌های دیگر مانند شیائومی بتوانند از آن برای ارائه عملکردی مشابه گوشی‌ سامسونگ استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات