نه! سیستم‌عامل گوشی آیفون شبیه ویژن پرو نمی‌شود

یک‌شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷
مطالعه 1 دقیقه
نمایشگر آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس
اپل می‌خواهد با هوش مصنوعی بهبودهای درخورتوجهی در iOS 18 اعمال کند.
تبلیغات

مارک گرمن، تحلیلگر و افشاگر خوش‌سابقه، در جدیدترین گزارش خود می‌گوید که اپل در حال بازطراحی گسترده‌ی iOS و MacOS است تا با سیستم‌‌عامل‌های رقیب بتواند بهتر رقابت کند.

گرمن می‌گوید اپل در تلاش است تا طراحی iOS را در سال جاری میلادی به‌روز کند و می‌توان انتظار داشت در رویداد WWDC 2024 به‌سراغ رونمایی iOS 18 برود. در گزارش آمده است که کار روی نسخه‌ی متفاوت macOS به‌تازگی آغاز شده است و تا سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ آماده نخواهد شد.

پس از رونمایی ویژن پرو و سیستم‌عامل visionOS، بسیاری بر این باورند که نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل گوشی آیفون و مک بوک از المان‌های طراحی visionOS بهره خواهد برد. گرمن می‌گوید این موضوع لزوماً صحت ندارد؛ چرا‌که visionOS مختص هدست واقعیت مجازی اپل طراحی شده است و اینکه بتوانید محیط اطراف خود را از‌طریق پنجره‌های شناور ببینید، مفهومی است که برای iOS صدق نمی‌کند.

با‌توجه‌به اینکه از آخرین بازطراحی گسترده‌ی سیستم‌عامل‌های آیفون و آیپد زمان نسبتاً زیادی می‌گذرد، تصمیم اپل در اعمال تغییرات در آن‌ها، به‌خصوص اضافه‌کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی برای رقابت بهتر با گوشی گوگل و گوشی سامسونگ می‌تواند برای طرفداران هیجان‌انگیز باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات