ویندوز فون ۲۰۲۴ مایکروسافت؛ کانسپتی که ویندوز ۱۱ را به موبایل می‌آورد [تماشا کنید]

پنج‌شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
طرح مفهومی ویندوز ۱۲ موبایل روی گوشی
اگر مایکروسافت به توسعه‌ی پروژه‌ی ویندوزفون ادامه می‌داد این سیستم‌عامل اکنون چه ظاهر و امکاناتی داشت؟
تبلیغات

ویندوزفون دوست‌داران زیادی داشت و بسیاری از ما واقعاً می‌خواستیم مایکروسافت توسعه‌ی این سیستم‌عامل را ادامه دهد. اما چه می‌شد اگر سیستم‌عامل موبایلی غول فناوری اهل ردموند همچنان در سال ۲۰۲۴ روی گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گرفت؟

AR 4789، طراح مدل‌های مفهومی، ویدیویی در یوتیوب به‌اشتراک گذاشته است تا ویندوز فون ۲۰۲۴ را به‌نمایش بگذارد. البته او در طرح مفهومی خود، سیستم‌عامل مذکور را ویندوز ۱۲ موبایل نام‌گذاری کرده است.

ویدیوی طرح مفهومی ویندوزفون ۲۰۲۴ بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد. در طراحی ظاهری این سیستم‌عامل به‌طور گسترده از المان‌های ویندوز ۱۱ استفاده شده و ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهد که از هر دستگاه مدرنی انتظار داریم؛ ازجمله آن‌ها می‌توان به حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر و فناوری صفحه‌نمایش همیشه‌روشن اشاره کرد.

جالب اینکه طرح مفهومی ویندوزفون ۲۰۲۴ شامل نوار وظیفه‌ی کوچک شبیه طرح‌های مفهومی فاش‌شده از ویندوز ۱۲ می‌شود. همان‌طور که انتظار می‌رود چندین برنامه ازجمله کوپایلت، منوی استارت، فایل اکسپلورر، فروشگاه مایکروسافت و مرورگر اج در این بخش قرار دارند.

طرح مفهومی ویندوزفون همچنین طیف گسترده‌ای از گزینه‌های سفارشی‌سازی رابط کاربری را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. این سیستم‌عامل شامل نوار جست‌وجو می‌شود که در صفحه‌ی اصلی گوشی نمایش می‌یابد و کاربر می‌تواند به‌سادگی ازطریق آن در وب جست‌وجو کند.

مایکروسافت مدتی قبل با عبور از اپل به باارزش‌ترین شرکت جهان تبدیل شد. موفقیت این غول فناوری به سرمایه‌گذاری هنگفت و البته به‌موقع در هوش مصنوعی نسبت داده شده است. این شرکت با درس گرفتن از اشتباهات گذشته می‌تواند بار دیگر ویندوزفون را به بازار موبایل بازگرداند و به رقیبی قدرتمند برای اندروید و سیستم‌عامل گوشی آیفون تبدیل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات