نصب ویندوز ۱۰ در ۱۰۰ ثانیه! [تماشا کنید]

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
والپیپر ویندوز ۱۰
یکی از توسعه‌دهندگان ویندوز، از روشی خاص برای نصب بسیار سریع ویندوز ۱۰ استفاده کرده است.
تبلیغات

نصب ویندوز روندی نسبتاً طولانی است و گاهی اوقات احتمال دارد به کاری اعصاب‌خردکن و وقت‌گیر تبدیل شود. یکی از توسعه‌دهندگان ویندوز با ابداع روشی خاص نصب ویندوز ۱۰ را بسیار سریع‌تر کرده است.

اکانت NTDev که متعلق به یکی از توسعه‌دهندگان ویندوز است، ویدئویی از مراحل نصب ویندوز ۱۰ منتشر کرد. براساس این ویدئو، نصب ویندوز ۱۰ فقط در‌حدود ۱۰۴ ثانیه به‌اتمام می‌رسد که رکوردی باورنکردنی است.

در ویدئو بالا، ویندوز tiny10 که NTDev توسعه داده است، نصب می‌شود. این ویندوز نسخه‌ای بهینه‌سازی‌شده‌ی خاص و فشرده و کوچک از ویندوز ۱۰ است و حتی بهینه‌سازی بیشتری درمقایسه‌با نسخه‌ی اولیه‌ی tiny10 دارد.

کاربر NTDev این ویندوز را درحدود ۱۰۴ ثانیه و بسیار سریع‌تر از زمان ۲۰ تا ۳۰ دقیقه (۱٬۲۰۰ تا ۱٬۸۰۰ ثانیه) نصب می‌کند که برای نصب عادی ویندوز ۱۰ موردنیاز است. باتوجه‌به گفته‌های NTDev، این ویندوز روی سیستمی نصب شده است که از رم و فضای ذخیره‌سازی بسیار سریعی استفاده می‌کند.

نصب ویندوز ۱۰ با چنین سرعتی، نیازمند سخت‌افزار قدرتمندی ازنظر فضای ذخیره‌سازی SSD، پردازنده‌ی قوی، مادربرد مناسب و رم پرظرفیت است. در کنار این‌ها، تنظیمات بایوس برای بازخوانی سریع‌تر داده‌های ویندوز نیز باید بهینه باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات