سیستم‌عامل اختصاصی لنوو با تمرکز بر هوش مصنوعی از راه می‌رسد

دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سیستم عامل روی لپ تاپ
سیستم‌عامل هوش مصنوعی لنوو ممکن است نحوه‌ی تعامل با کامپیوترها را تغییر دهد.
تبلیغات

لنوو از مدتی قبل تمرکز روی نرم‌افزار را افزایش داده و طبق گزارش‌ها در حال ساخت سیستم‌عامل جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی است.

لیو جون، مدیر لنوو، در رویداد CES 2024 توضیحاتی درمورد سیستم‌عامل هوش مصنوعی شرکتش ارائه داد که بخشی از تلاش‌های این برند برای حرکت به‌سمت دنیای هوش مصنوعی است.

هوش مصنوعی درحال‌حاضر راه خود را تقریباً به همه‌ی پلتفرم‌ها باز کرده است و لنوو می‌خواهد در این حوزه، حضور فعالی داشته باشد. این شرکت درحال‌حاضر روی سیستم‌عامل هوش مصنوعی متمرکز بر کامپیوترهای شخصی کار می‌کند.

ایده این است کامپیوترها و دستگاه‌ها در درک درخواست‌های کاربران با زبان طبیعی بهترین عملکرد را داشته باشند.

مدیر لنوو درحال توضیح سیستم عامل هوش مصنوعی

انتظار داریم اولین دسته از کامپیوترهای شخصی هوش مصنوعی لنوو در نیمه‌ی اول ۲۰۲۴ روانه‌ی بازار شوند. این محصولات طوری طراحی شده‌اند که نیازهای کاربر را با ساده‌ترین دستورات ورودی برطرف کنند. لنوو همچنین تأکید دارد دستگاه‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی این برند با توجه ویژه به حفظ حریم شخصی کاربران ساخته شده‌اند.

به‌نوشته‌ی تک‌ریدار، سیستم‌عامل هوش مصنوعی لنوو فقط برای دستگاه‌های رده‌بالا در نظر گرفته نشده است و این شرکت می‌خواهد اکوسیستم کامپیوترهای شخصی مبتنی‌بر هوش مصنوعی را توسعه دهد که حرکتی بزرگ محسوب می‌شود. چنین پلتفرمی می‌تواند روش استفاده‌ی روزانه‌ی ما از فناوری‌ را تغییر دهد.

اگر لنوو به هدفش برسد، شاید سیستم‌عامل هوش مصنوعی این شرکت در کنار نام‌های بزرگی مثل ویندوز ۱۱ مایکروسافت قرار بگیرد و نفوذ بیشتر در دنیای هوش مصنوعی به غول فناوری چینی کمک کند تا محصولات هوشمندتری برای رفع نیازهای زندگی دیجیتال روزانه‌ی ما بسازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات