پشتیبانی استیم از ویندوز ۷ و ویندوز ۸ به پایان رسید

سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
مطالعه 1 دقیقه
گیمینگ با لپ‌تاپ Katana 15 ام‌اس‌آی
طبق اعلام رسمی ولو، پشتیبانی استیم از ویندوز‌‌های ۷، ۸ و ۸٫۱ به پایان رسید.
تبلیغات

در اوایل سال ۲۰۲۳ گیمر‌هایی که از کامپیوتر‌های شخصی قدیمی استفاده می‌کردند متوجه شدند که ولو، مالک پلتفرم استیم، قصد دارد به پشتیبانی از ویندوز‌های ۷، ۸ و ۸٫۱ پایان دهد. در ادامه، نگرانی گیمر‌ها در این مورد ولو را مجاب کرد تا برای ارتقای سیستم‌های این دسته از کاربران مهلتی یک‌ساله به آن‌ها بدهد.

طبق بیانیه‌ی رسمی ولو، از تاریخ یک ژانویه ۲۰۲۴ (۱۱ دی)، پشتیبانی استیم از ویندوز‌های یادشده متوقف شده است. این تصمیم در پی بررسی‌های انجام‌شده در نوامبر ۲۰۲۳ (آبان و آذر) گرفته شد که نشان می‌داد کمتر از یک درصد کاربران استیم از ویندوز‌های ۷، ۸ و ۸٫۱ استفاده می‌کنند.

سهم ویندوزهای قدیمی در مقابل سهم ۵۳ درصدی ویندوز ۱۰ و سهم ۴۲ درصدی ویندوز ۱۱ بسیار ناچیز محسوب می‌شود و همین مورد ولو را به متمرکز کردن توجه خود روی آخرین نسخه‌های سیستم‌عامل مایکروسافت وادار می‌کند.

کاربران ویندوز ۷ و ویندوز ۸ و ویندوز ۸٫۱ به منظور دریافت کردن به‌روزرسانی‌های استیم، باید سیستم خود را به ویندوز ۱۰ یا ویندوز ۱۱ ارتقا دهند.

ارتقا به ویندوز ۱۱ برای کاربران قدیمی بسیار دور از انتظار است؛ زیرا این نسخه از ویندوز پیش‌نیاز‌های سخت‌افزاری نسبتاً سختگیرانه‌ای دارد که به احتمال زیاد کاربران ویندوز‌های ۷، ۸ و ۸٫۱ از آن‌ها برخوردار نیستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات