اپل دو قابلیت iOS 17 را تا سال ۲۰۲۴ به تأخیر انداخت

سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
قابلیت پوستر iOS 17 روی آیفون ۱۳ پرو مکس
اپل با انتشار نسخه‌ی نهایی iOS 17.2، انتشار دو ویژگی مورد انتظار این سیستم‌عامل را به سال ۲۰۲۴ موکول کرد.
تبلیغات

اپل iOS 17.2 را با رفع مشکلات قبلی و ارائه‌ی برخی ویژگی‌های جدید منتشر کرد و بدین‌ترتیب آپدیت دیگری در سال ۲۰۲۳ ارائه نخواهد داد. این یعنی دو ویژگی جدید مورد انتظار iOS 17 رسماً به سال ۲۰۲۴ موکول شده‌اند.

یکی از این قابلیت‌ها، پخش مشترک Apple Music است که به کاربران این سرویس اجازه می‌دهد دیگران را به فهرست‌های پخش خود اضافه کنند و ترتیب آهنگ‌ها را تغییر دهند. این به‌روزرسانی همچنین امکان حذف فهرست‌ها، حذف آهنگ‌ از فهرست‌ها و واکنش به آن‌ها با شکلک را ارائه خواهد داد.

به‌هرحال اپل تصمیم گرفت قابلیت فهرست پخش مشترک Apple Music را با تأخیر ارائه دهد؛ زیرا نگران بود برخی افراد از ویژگی مذکور سوءاستفاده کنند یا از آن برای ارسال هرزنامه به سایر کاربران iOS بهره ببرند. نسخه‌های بتای اولیه‌ی iOS 17.2 قابلیت‌هایی داشت که از نسخه‌ی نهایی این آپدیت حذف شده‌اند. سازنده‌ی گوشی آیفون اکنون به‌طور رسمی اعلام کرده که امکانات جدید اپل موزیک سال ۲۰۲۴ دردسترس قرار خواهند گرفت.

قابلیت دیگری به‌ نام AirPlay نیز سال ۲۰۲۴ به iOS اضافه خواهد شد. اپل درمورد ویژگی مذکور توضیح داد: «با اسکن کد QR به‌طور ایمن و خصوصی از محتوای خود روی نمایشگرهای بزرگ هتل‌های منتخب و تلویزیون‌ سازگار با AirPlay لذت ببرید.»

اگرچه دو ویژگی AirPlay و پخش مشترک Apple Music به سال ۲۰۲۴ موکول شدند، با نصب iOS 17.2 می‌توانید از سایر امکانات این به‌روزرسانی روی آیفون یا تبلت اپل خود بهره ببرید. ازجمله ویژگی‌های جذاب این آپدیت می‌توان به امکان ضبط ویدیوهای سه‌بعدی روی آیفون ۱۵ پرو اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات