با این وب‌سایت، مکینتاش ۱۹۹۱ اپل را تجربه کنید

سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
مک System7
با شبیه‌ساز System 7 می‌توانید طعم سیستم‌عامل دسکتاپ قدیمی اپل را روی مکینتاش تجربه کنید.
تبلیغات

پیش‌ از این شبیه‌ساز System 7 برای مک منتشر شده و حالا یکی از توسعه‌دهندگان نسخه‌ی جدیدی از شبیه‌ساز مذکور را ساخته است که به‌طور مستقیم روی مرورگر اجرا می‌شود.

System 7 اولین سیستم کلاسیک کامپیوترهای اپل بود که از نسخه‌ی ۷٫۶ به Mac OS تغییر نام داد. این طرح نامگذاری بعداً به Mac OS X و سپس به macOS امروزی تبدیل شد.

System 7 عمر بسیار زیادی در دنیای مک داشت. این سیستم‌عامل سال ۱۹۹۱ منتشر شد و دوره‌ی فعالیتش سرانجام سال ۱۹۹۷ با روی کار آمدن Mac OS 8 به‌ پایان رسید.

سیستم‌عامل System 7 از سوئیچ پردازنده‌ سری ۶۸۰۰۰ موتورولا به PowerPC استفاده کرد و درحالی که ویژگی‌های جدیدش، با استقبال زیادی مواجه نشد. این اولین نسخه‌ی سیستم‌عامل مذکور بود که امکان اجرا روی مدل‌های قدیمی‌تر مکینتاش را ازطریق فلاپی نداشت. از دیگر ویژگی‌های System 7 مصرف زیاد رم بود و در برخی موارد حتی مشکلاتی در هارد ایجاد می‌کرد.

لئوناردو روسو، توسعه‌دهنده‌ی نسخه‌ی شبیه‌ساز System 7، این پروژه را براساس شبیه‌ساز منبع‌باز Mini vMac ساخته است.

با بازدید از سایت شبیه‌ساز System 7 فایل ایمیج ۶ مگابایتی روی کامپیوترتان دانلود و سپس مکینتاش مجازی مطابق با مشخصات نسخه‌ی سال ۱۹۹۱ این محصول اجرا خواهد شد. این دستگاه همچنین برنامه‌های استاندارد را دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات