مک‌بوک‌های اپل به مودم 5G مجهز می‌شوند

دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
نمای کناری مک بوک پرو M1 Max اپل
اپل تصمیم دارد مدل‌های آینده‌ی مک‌بوک را به مودم 5G که خودش توسعه داده است مجهز کند.
تبلیغات

طبق اعلام مارک گرمن از بلومبرگ، اپل قصد دارد از مودم سفارشی خود در مدل‌های مختلف مک بوک استفاده کند و احتمالاً اولین‌بار سال ۲۰۲۸ اولین لپ تاپ خود را با این تراشه‌ عرضه خواهد کرد. البته توجه داشته باشید مودم سلولار 5G اپل با سیم‌کارت‌های الکترونیکی ارائه خواهد شد و نه سیم‌کارت‌های فیزیکی.

طبق گزارش‌ها، اپل از سال ۲۰۱۸ روی مودم سفارشی خود کار می‌کند تا بدین‌ترتیب بتواند وابستگی به مودم‌های ساخت کوالکام را که درحال‌حاضر در گوشی آیفون استفاده می‌شود، از بین ببرد. بازه‌ی زمانی عرضه‌ی این مودم‌ها هنوز مشخص نیست اما برخی شایعات به سال ۲۰۲۶ اشاره دارند. اکنون طبق اعلام گرمن، اپل قصد دارد از مودم سفارش خود در سایر محصولاتش نیز بهره ببرد.

گرمن در جدیدترین نسخه‌ی خبرنامه‌ی Power On خود اعلام کرد اپل تصمیم دارد مودم سفارشی بسازد که در نهایت از آن‌ها در ساخت مک‌بوک استفاده خواهد کرد.

گرمن می‌گوید ساخت مودم سفارشی اپل احتمالاً مدتی طول خواهد کشید و پس‌ از دو یا سه سال دیگر شاهد استفاده از آن در اپل واچ، آیپد و مک خواهیم بود. درواقع غول فناوری اهل کوپرتینو تصمیم دارد مودم سفارشی را به‌طور یکپارچه روی سیستم‌-روی-چیپ‌های اختصاصی خود ارائه دهد.

اپل قبلاً امکان توسعه‌ی مک‌بوک با اتصال سلولار را بررسی کرده است. طبق گزارش‌ها این شرکت تصمیم داشت مک‌بوک ایر را با پشتیبانی از 3G عرضه کند اما استیو جابز، مدیرعامل سابق این شرکت در سال ۲۰۰۸ اجازه‌ی انجام چنین کاری را نداد زیرا فضای زیادی از محفظه‌ی داخلی لپ‌تاپ را اشغال می‌کرد؛‌ مشکلی که با استفاده از مودم سفارشی در سیستم-روی-چیپ یکپارچه، حل خواهد شد.

در جدیدترین خبرنامه‌ی Power On گرمن اشاره شده اپل تصمیم دارد حسگر دوربین، باتری، تراشه‌ی وای‌فای و تراشه‌ی بلوتوث اختصاصی نیز برای محصولاتش تولید کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات