آمازون با کنارگذاشتن اندروید، سیستم‌عامل اختصاصی می‌سازد

شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
یک تلویزیون مجهز به آمازون فایر تی وی
آمازون قصد دارد با سیستم‌عامل اندروید در دستگاه‌های خود خداحافظی کند و کار را به سیستم‌عامل اختصاصی بسپارد.
تبلیغات

در‌حال‌حاضر، اغلب محصولات آمازون از‌جمله Fire TV Stick و تبلت این شرکت از نسخه‌ای شخصی‌سازی‌شده یا AOSP اندروید بهره می‌برند؛ اما با‌توجه‌به گزارشی که Lawpass اخیراً منتشر کرده است، غول فناوری آمریکایی به‌دنبال توسعه‌ی سیستم‌عامل اختصاصی جدید خود با نام Vega است.

این سیستم‌عامل قرار است روی تمامی دستگاه‌های آینده‌ی آمازون نصب و جایگزین پوسته‌ی اندروید شخصی‌سازی‌شده‌ی این شرکت شود. نسخه‌ی بعدی Fire TV Stick قرار است نخستین دستگاه مجهز به وگا باشد.

چند نفر در حال تماشای تلویزیون مجهز به Fire TV

با‌توجه‌به گزارش‌های منتشرشده، وگا سیستم‌عاملی مبتنی‌بر لینوکس و وب‌محور است و برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها در جاوااسکریپت متکی به React Native‌ است. آمازون از سال ۲۰۱۷ سخت مشغول کار روی توسعه‌ی این سیستم‌عامل بوده و تاکنون بیشتر مراحل تولید آن را پشت‌سر گذاشته است.

همچنین، نشریه‌ی Lawpass‌ مدعی است که آمازون به دو دلیل تصمیم به توسعه‌ی سیستم‌عامل اختصاصی خود گرفت: ۱. پوسته‌ی اختصاصی اندروید آمازون همواره از‌نظر به‌روزرسانی و امکانات عقب‌تر از جدیدترین نسخه‌های اندروید است؛ ۲. توسعه‌ی پوسته‌ای کامل اندروید برای بسیاری از محصولات کوچک و مقرون‌به‌صرفه‌ی این شرکت از‌جمله Echo Show اقدامی غیرضروری و به‌نوعی هدردادن منابع است.

Fire TV Stick بعدی که از سیستم‌عامل Vega OS استفاده می‌کند، سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. در‌حال‌حاضر، اطلاعاتی از عرضه‌ی احتمالی وگا برای سایر دستگاه‌ها از‌جمله تبلت آمازون در دست نیست.

استفاده‌ی آمازون از سیستم‌عامل جدیدش برای محصولی همچون Echo Show منطقی به‌نظر می‌رسد؛ چرا‌که بهره‌مندی این دستگاه کوچک از سیستم‌عاملی سبک‌تر، نه‌تنها عملکرد آن را سریع‌تر می‌کند؛ بلکه کارایی را نیز افزایش خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات