شیائومی سیستم‌عامل HyperOS را معرفی کرد؛ رقیب اندروید یا پوسته سفارشی اندروید؟

سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
لوگو سیستم عامل هایپر او اس شیائومی / Xiaomi HyperOS پس زمینه مشکی
بنیان‌گذار شیائومی می‌گوید گوشی‌های پرچمدار جدید این شرکت با سیستم‌عامل HyperOS عرضه می‌شوند.
تبلیغات

در هفته‌های اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی درباره‌ی مهاجرت شیائومی به سیستم‌عامل اختصاصی شنیده بودیم تا اینکه در نهایت لی جون، بنیان‌گذار و مدیرعامل این شرکت، بامداد امروز در پست جدیدی مهر تأیید بر شایعه‌ها زد.

بنیان‌گذار شیائومی در پست جدیدش نوشت: «امروز، لحظه‌ای تاریخی را رقم می‌زند. پس از سال‌ها کار دسته‌جمعی، سیستم‌عامل جدید ما یعنی HyperOS به‌صورت رسمی در سری شیائومی ۱۴ معرفی می‌شود.»

از قرار معلوم HyperOS در ابتدا فقط برای مدل‌های چینی شیائومی ۱۴ ارائه می‌شود. لی جون در پاسخ به سؤال یکی از کاربران ایکس درباره‌ی انتشار HyperOS برای گوشی‌های بین‌المللی، گفت: «با ما همراه باشید.»

لوگو سیستم عامل هایپر او اس شیائومی / Xiaomi HyperOS

شیائومی سال‌ها است که در گوشی‌هایش از رابط کاربری MIUI بر پایه‌ی اندروید استفاده می‌کند. رابط کاربری شیائومی محبوبیت زیادی در بین کاربران ندارد و اخیراً به‌دلیل نمایش تبلیغات، مورد انتقاد بوده است.

یکی از مدیران شیائومی رسماً تأیید کرده است که HyperOS «به‌صورت تدریجی» جایگزین MIUI خواهد شد. HyperOS به تمامی دستگاه‌های این شرکت ازجمله گوشی شیائومی، تبلت شیائومی، ساعت هوشمند شیائومی و وسایل خانگی وارد می‌شود.

لی جون با انتشار پست جداگانه‌ای در شبکه‌ی اجتماعی ویبو، نوشت: «در سال ۲۰۱۴، زمانی که کسب‌و‌کار اینترنت اشیاء شروع‌ به شکل‌گرفتن کرد، توسعه‌ و اعتبارسنجی را شروع کردیم. در سال ۲۰۱۷ تحقیق‌و‌توسعه‌ی سیستم‌عاملی جدید آغاز شد تا با فریم‌ورکی یکپارچه از تمامی دستگاه‌ها پشتیبانی کند. این هدف ما است.»

بنیان‌گذار شیائومی در ادامه‌ی پستش نوشت: «HyperOS مبتنی‌بر ادغامِ اندرویدِ به‌شدت تکامل‌یافته و سیستم اختصاصی Vela است. این سیستم‌عامل، معماری زیربنایی را به‌طور کامل بازنویسی می‌کند و پایگاهی عمومی برای ده‌ها میلیارد دستگاه و ده‌ها میلیارد اتصال در آینده ازطریق اینترنت همه‌چیز (IoE) ارائه می‌دهد.»

با وجود اشاره به بهره‌مندی شیائومی ۱۴ از HyperOS، فعلاً هیچ اسکرین‌شاتی از این سیستم‌عامل منتشر نشده است. همچنین چیزی درباره‌ی قابلیت‌های منحصربه‌فرد HyperOS نمی‌دانیم. گوشی‌های سری شیائومی ۱۴ حدوداً دو هفته‌ی دیگر رونمایی می‌شوند.

هواوی، رقیب بزرگ شیائومی در چین، پس از تحریم‌های آمریکا سراغ سیستم‌عامل اختصاصی هارمون رفت؛ البته بررسی‌ها نشان می‌دهد که هارمونی در کدهایش شباهت زیادی به اندروید دارد. افزون‌بر شیائومی و هواوی، گفته می‌شود که ویوو نیز به‌زودی سیستم‌عامل اختصاصی معرفی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات