مایکروسافت نسخه‌ هولوگرافیک ویندوز را منتشر کرد

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
ویندوز هولوگرافیک ۱۱
نسخه‌ی هولوگرافیک ویندوز ۱۱ منتشر شد. استفاده از این نسخه نیازمند هدست واقعیت ترکیبی هولولنز ۲ است.
تبلیغات

سال ۲۰۱۷، اولین نسخه‌ی هولوگرافیک ویندوز ۱۰ منتشر شد. برای استفاده از ویندوز هولوگرافیک، باید از عینک هولولنز مایکروسافت استفاده کنید. در این صورت، کاربر ازطریق واقعیت مجازی به‌صورت سه‌بعدی با نرم‌افزارهای ویندوز کار می‌کند. اکنون، دومین نسخه‌ی هولوگرافیک ویندوز موسوم به 23H2 رونمایی شده است.

در سایت مایکروسافت، آمده است که امکاناتی ازقبیل ورود با کارت امنیتی ازطریق فناوری NFC و نمایاب دوربین برای مشاهده‌ی آنچه در ویدئو یا عکس گرفته خواهد شد و افزایش دقت در تشخیص حرکات دست به ویندوز ۱۱ هولوگرافیک 23H2 افزوده شده‌اند.

برخی از ویژگی‌های بهبود‌یافته‌ی کیبورد مجازی عبارت‌اند از:

  • هنگامی‌که کاربر کیبورد را فراخوانی می‌کند، آیکونی در حال گردش ظاهر و سپس آماده‌ی تایپ یا دیکته‌گفتن می‌شود.
  • قابلیت کشیدن برای تایپ‌کردن (Swipe-to-Type) بهبود یافته است.
  • پیشنهادهای کیبورد به کاربر بهینه‌ شده‌اند.
  • بازخوردهای صوتی هنگام تایپ‌کردن بهتر شده‌اند.
  • همچنین، کاربران می‌توانند دستگاه خود را مستقیماً از بخش تنظیمات تغییر نام دهند. برای مدیران IT نیز، قواعد تازه‌ای برای آسان‌ترشدن به‌کارگیری و مدیریت هولولنزها فراهم شده است؛ ازجمله:

  • تغییر حالت مربوط به بازکردن منوِ استارت با حرکات دست
  • کنترل صفحه‌ی پیش‌فرض ورود کاربر برای نمایش کاربران دیگر
  • جلوگیری از ورودی‌های USB در هولولنز ۲
  • ورود به ویندوز ازطریق کلید امنیتی مبتنی‌بر FIDO2
  • مایکروسافت یادآوری کرده است که برای ارتقا به نسخه‌ی ویندوز هولوگرافیک نسخه‌ی 23H2، ابتدا باید به‌روزرسانی به ویندوز هولوگرافیک نسخه‌ی 21H1 را انجام داده باشید.

    همان‌طور‌که گفتیم، قابلیت خواندن کارت‌های امنیتی NFC FIDO2 با استفاده از NFCخوان‌ها برای ورود بدون رمز به سیستم فراهم شده است. اتصال NFCخوان ازطریق پورت USB-C انجام می‌شود و دستگاه HoloLens 2 آن را تشخیص خواهد داد.

    برای آن دسته از کاربرانی که موفق نشده‌اند ویژگی رهگیری چشم (Eye Tracking) را کالیبره کنند، فناوری Eye Positions بلافاصله بعد از پوشیدن دستگاه، فاصله‌ی بین مرکز قرنیه‌ی دو چشم را محاسبه و به‌طور خودکار موقعیت چشم‌ها را ثبت می‌کند. این ویژگی تجربه‌ی کاربری بسیار بهتری دارد؛ به‌خصوص هنگامی‌که شخص می‌خواهد با حرکت چشم کارهایی مانند کلیک‌کردن روی دکمه یا تایپ را انجام دهد.

    با اضافه‌شدن قابلیت نمایاب دوربین به نسخه‌ی جدید، اکنون می‌توان تصویر کوچکی از هرآنچه در حال ضبط با دوربین است، مشاهده کرد. ناگفته نماند که هیچ چیزی از جلوِ چشم کاربر پنهان نمی‌شود؛ بلکه شاخص دقیق‌تری درمقایسه‌با مرکز و حاشیه‌های تصویر به‌دست خواهد داد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات