شایعه ترسناک: برای استفاده از ویندوز ۱۲ باید اشتراک ماهانه بخرید!

جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو ویندوز / Windows در پس زمینه تاریک
بررسی کد نسخه‌ی آزمایشی ویندوز ۱۱ نشان می‌دهد که مایکروسافت در فکر اشتراکی‌کردن ویندوز ۱۲ است. آیا این ادعا حقیقت دارد؟
تبلیغات

جدیدترین بیلد پیش‌نمایش ویندوز شامل اشاراتی به سرویس اشتراکی است و این موضوع نگرانی بسیار زیادی در بین طرفداران مایکروسافت ایجاد کرده. بر همین اساس گفته می‌شود که مایکروسافت در پی تبدیل‌کردن ویندوز ۱۲ به سیستم‌عامل اشتراکی است.

برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند اشتراکی‌شدن ویندوز ۱۲ حقیقت ندارد و کدهای یافت‌شده در بیلد جدید ویندوز ۱۱ به نسخه‌ی ویژه‌ای از این سیستم‌عامل با نام IoT Enterprise Subscription مربوط است.

در این بین عده‌ای از تحلیلگران می‌گویند مایکروسافت به‌دنبال این است که برخی از قابلیت‌های جدید ویندوز ۱۲ را در قالب سرویس اشتراکی ارائه دهد. غول آمریکایی صنعت فناوری می‌خواهد سرویس اشتراکی Windows 365 را به شیوه‌ی عمیق‌تری با نسخه‌ی بعدی ویندوز ترکیب کند.

Windows 365 سرویسی اشتراکی است که دسترسی به انواع قابلیت‌ها را در قبال پرداخت اشتراک ماهانه فراهم می‌کند. یکی از ویژگی‌های Windows 365، دسترسی به ویندوز ۱۱ بر بستر سرورهای ابری است.

Windows 365 سرویسی سازمانی محسوب می‌شود، اما احتمالاً در آینده شرایط تغییر می‌کند. مایکروسافت به‌دنبال انتشار نسخه‌‌ای از Windows 365 برای کاربران عادی است تا همه‌ی مردم بتوانند ازطریق سرورهای ابری به لپ تاپ و سیستم ویندوزی دسترسی پیدا کنند.

پس از راه‌اندازی Windows 365 برای کاربران عادی، مایکروسافت قطعاً تلاش می‌کند که این سرویس را به شکلی عمیق با نسخه‌ی عادی ویندوز پیوند دهد. «تجربه‌ی رایانشی ترکیبی» یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی است که مایکروسافت در نسخه‌ی بعدی ویندوز روی آن مانور می‌دهد؛ به‌لطف این رویکرد، کاربران افزون‌بر قدرت پردازشی سیستم خود به قدرت پردازشی سرورها نیز دسترسی خواهند داشت.

شاید مایکروسافت بخشی از قابلیت‌های ترکیبی را صرفاً به کسانی ارائه دهد که اشتراک ماهانه می‌خرند. بدین ترتیب بعید است که کل سیستم‌عامل ویندوز ۱۲ به سرویسی اشتراکی تبدیل شود. مایکروسافت با اشتراکی‌کردن ویندوز ۱۲، یک‌شبه حمایت میلیون‌ها نفر از مشتریانش را از دست می‌دهد.

اپل در قبال ارائه‌ی macOS یا iPadOS از کاربرانش پول نمی‌گیرد و این گفته برای گوگل و سیستم‌های عامل اندروید و Chrome OS نیز صدق می‌کند. اشتراکی‌شدن ویندوز ۱۲ قطعا تبعات سنگینی برای مایکروسافت خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات