مایکروسافت در آپدیت جدید ویندوز ۱۱، تیر آخر را به پیکر کورتانا زد

جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
صفحه اصلی ویندوز ۱۱ با نرم افزار کورتانا
جدیدترین بیلد Canary ویندوز ۱۱، اپلیکیشن کورتانا را از این سیستم‌عامل حذف می‌کند. بدین ترتیب دوران کورتانا سرانجام به پایان رسید.
تبلیغات

پایان دوران کورتانا در ویندوز سرانجام از راه رسید. مایکروسافت در جدیدترین بیلد Canary ویندوز ۱۱، اپلیکیشن کورتانا را غیرفعال کرده است. همین بیلد تغییراتی در صفحه‌ی اصلی منوی تنظیمات ایجاد و راه‌های جدیدی برای جابه‌جایی در بین تنظیمات سریع معرفی می‌کند.

صفحه جدید منوی تنظیمات در آپدیت ویندوز ۱۱

بر اساس بیانیه‌ی مایکروسافت، اپلیکیشن کورتانا در بیلد ۲۵۹۶۷ کانال Canary ویندوز ۱۱ ناپدید شده است. مایکروسافت ماه‌ها پیش این تغییر را اطلاع‌رسانی کرده بود، بنابراین حذف کورتانا ما را غافل‌گیر نکرد؛ با وجود این، بیلد جدید ویندوز ۱۱ یک‌سری تغییرات نسبتاً غافل‌گیرکننده به‌همراه دارد.

منوی اسکرول تنظیمات سریع در ویندوز ۱۱ نسخه آزمایشی

مایکروسافت در جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱، نمای قابل‌اسکرول به Quick Settings اضافه کرده است. همه‌ی کاربران این تغییر را به‌صورت فوری نمی‌بینند، اما احتمالاً به‌زودی منوی جدید Quick Settings در دسترس کاربران بیشتری قرار خواهد گرفت. ازاین‌پس برای دسترسی به تنظیمات بیشتر، می‌توانید به‌جای ویرایش گزینه‌ها، در بین آن‌ها اسکرول کنید.

دیگر تغییر مهم در بیلد جدید ویندوز ۱۱، اصلاح صفحه‌ی اصلی منوی Settings است. مایکروسافت پیش‌تر این تغییر را در برخی از کانال‌های دیگر آزموده بود، اما این نخستین باری است که صفحه‌ی اصلی Settings در کانال Canary تغییر می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات