مایکروسافت با نسخه وب‌محور ویندوز ۱۲، بازار Chrome OS را هدف می‌گیرد

جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
تسکبار ویندوز ۱۱ - مایکروسافت سرفیس پرو ۷
مایکروسافت مشغول کار روی نسخه‌ی ویژه‌ای از ویندوز ۱۲ است که تجربه‌ای وب‌محور محسوب می‌شود و برای رقابت با Chrome OS از راه می‌رسد.
تبلیغات

بر اساس گزارش ویندوز لِیتست، مایکروسافت در حال توسعه‌ی نسخه‌ی ویژه‌ای از ویندوز ۱۲ است که روی تجربه‌های وب‌محور تمرکز دارد و در وهله‌ی اول برای به‌چالش‌کشیدن Chrome OS در بازار سیستم‌های عامل حوزه‌ی آموزش توسعه داده می‌شود. نسخه‌ی وب‌محور ویندوز برای جایگزینی با نسخه‌ی سنتی این سیستم‌عامل ساخته نخواهد شد، بلکه قرار است نقش مکمل را ایفا کند.

چند سال قبل گفته شد مایکروسافت برای رقابت مستقیم با Chrome OS روی سیستم‌عامل کاملاً جدیدی به نام ویندوز 10X کار می‌کند، اما آن سیستم‌عامل هرگز دردسترس قرار نگرفت و توسعه‌اش لغو شد. ظاهراً غول ردموندی تصمیم گرفته است ازطریق نسخه‌ی ویژه‌ی ویندوز ۱۲، اهدافی را که برای ویندوز 10X تعیین کرده بود مجدداً دنبال کند.

نسخه‌ی وب‌محور ویندوز ۱۲ طراحی ماژولار خواهد داشت و برای دستگاه‌های کم‌قدرتی که مخصوص استفاده در دانشگاه‌ها و مدارس هستند توسعه داده می‌شود. بر اساس ادعای منابع آگاه، مایکروسافت گروه ویژه‌ای به نام «ویندوز و تجربه‌ی وب» تشکیل داده است تا پروژه‌ی نسخه‌ی وب‌محور ویندوز ۱۲ را پیش ببرد.

شایعه‌های ضدونقیض می‌گویند ویندوز ۱۲ در سال ۲۰۲۴ رونمایی می‌شود. هوش مصنوعی قرار است نقش پررنگی در این سیستم‌عامل ایفا کند. احتمالاً مرورگر اج نیز در ویندوز ۱۲ به قابلیت‌های بیشتری بر پایه‌ی هوش مصنوعی مجهز خواهد شد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات