اپل اولین بتای عمومی iOS 17 و watchOS 10 و macOS 14 را منتشر کرد

پنج‌شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
قابلیت پوستر iOS 17 روی آیفون ۱۳ پرو مکس
پس از حدودا یک ماه، اولین بتای عمومی سیستم‌های عامل iOS 17 و iPadOS 17 و watchOS 10 و macOS 14 Sonoma منتشر شد.
تبلیغات

اپل اولین بتای عمومی سیستم‌های عامل iOS 17 و iPadOS 17 و watchOS 10 و macOS 14 Sonoma را منتشر کرد. اولین بتای توسعه‌دهنده‌ی این سیستم‌های عامل حدودا یک ماه پیش در دسترس قرار گرفته بود. اپل نسخه‌های جدید آی او اس و آیپد او اس و واچ او اس و مک او اس را در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) معرفی کرد.

در سال‌های گذشته انتشار بتای عمومی اتفاق بسیار مهمی بود؛ اما از امسال بتای توسعه‌دهنده در دسترس کاربران عادی نیز قرار گرفته است تا اهمیت بتای عمومی کمتر شود. اولین بتای عمومی سیستم‌های عامل اپل اساسا سومین بتای توسعه‌دهنده است که اپل هفته‌ی گذشته منتشر کرد.

انتشار بتای عمومی معمولا به این معنی است که سیستم‌های عامل جدید اپل به مرحله‌ی باثبات‌بودن بسیار نزدیک شده‌اند و در حال آماده‌شدن برای انتشار عمومی هستند. اپل معمولا نسخه‌های جدید را پاییز هر سال منتشر می‌کند.

برای دریافت اولین بتای عمومی iOS 17 و macOS 14 لازم است ازطریق اپل ID در طرح بتای عمومی اپل ثبت‌نام کنید. سپس روی یکی از دستگاه‌های سازگار، وارد بخش Software Update در منوی تنظیمات شوید و بتای موردنظر را دانلود کنید. توجه داشته باشید در این صفحه نسخه‌های بتای جدید iOS 16 و macOS 13 هم دیده می‌شود.

توصیه می‌کنیم پیش از دانلود بتای عمومی، حتما از دستگاه خود نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید. نسخه‌های بتا معمولا پایداری کامل ندارند و با باگ دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند و ممکن است روی عملکرد دستگاه تأثیر منفی بگذارند.

بر اساس آنچه Ars Technica می‌گوید، سیستم‌های عامل اپل امسال تغییرات زیادی تجربه نکرده‌اند؛ چون تولیدکننده‌ی آیفون امسال بخش اعظم تمرکزش را معطوف هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو و سیستم‌عامل visionOS کرد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات