مایکروسافت با ویندوز ۱۲ و پردازنده اختصاصی، اپل را به دردسر می‌اندازد

سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دسکتاپهای مجازی ویندوز ۱۱
منابع آگاه می‌گویند مایکروسافت همزمان با توسعه‌ی نسخه‌ی ویژه‌ای از ویندوز ۱۲، در حال تولید پردازنده‌ی اختصاصی بر پایه‌ی معماری آرم است.
تبلیغات

خبرگزاری ویندوز لیتست در گزارشی به نقل از منابع آگاه می‌نویسد مایکروسافت مشغول کار روی پردازنده‌های جدیدی بر پایه‌ی معماری آرم (ARM) است تا سراغ رقابت مستقیم با پردازنده‌های سری M اپل برود. مایکروسافت همچنین مشغول بهینه‌سازی ویندوز ۱۲ برای معماری آرم است.

فعالیت‌های جدید مایکروسافت درحالی رسانه‌ای می‌شود که فاصله‌ی چندان زیادی تا رونمایی ویندوز ۱۲ نداریم، سیستم‌عاملی که هرگز به تأیید مایکروسافت نرسیده است. منابع آگاه می‌گویند ویندوز 12 نسخه‌ی ویژه‌ای برای معماری آرم دارد که به‌طور ویژه از توانایی‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

پردازنده‌هایی که اپل برای مک می‌سازد، عملکرد بسیار خوبی دارند و مصرف انرژی آن‌ها پایین است. از قرار معلوم مایکروسافت در تلاش است پردازنده‌هایی بسازد که در زمینه‌ی قدرت پردازشی و مصرف انرژی بهتر از پردازنده‌های M باشند.

فایل اکسپلورر جدید ویندوز ۱۲ فاش شده
تصویر فاش‌شده از نسخه‌ی جدید فایل اکسپلورر ویندوز

سیستم‌عامل ویندوز ۱۲ هم‌اکنون مراحل توسعه را می‌گذراند و احتمالاً در اواخر سال ۲۰۲۴ از راه می‌رسد. مایکروسافت در ماه‌های اخیر تمرکز زیادی روی هوش مصنوعی انجام داده است و احتمالاً چند قابلیت مبتنی‌بر این فناوری را به ویندوز ۱۲ اضافه خواهد کرد.

افشاگران اخیراً در نسخه‌های پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ قابلیتی به نام Smart Snap بر پایه‌ی هوش مصنوعی پیدا کرده‌اند که چینش پنجره‌های روی صفحه را تغییر می‌دهد.

گفته می‌شود ویندوز ۱۲ بخشی از پروژه‌ی Windows Core مایکروسافت است. این پروژه روی ساخت نسخه‌ای ماژولار و قابل‌شخصی‌سازی از ویندوز برای دستگاه‌های مختلف تمرکز دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات