طراحی ویندوز 11 گردتر از همیشه خواهد شد

شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ویجت ها در ویندوز ۱۱
ظاهراً مایکروسافت تصمیم دارد از طراحی گرد در بخش‌های مختلف ویندوز ۱۱ و به‌خصوص مرورگر اج استفاده کند.
تبلیغات

ویندوز ۱۱ از رابط‌کاربری کنونی خود که گوشه‌های پنجره‌ها و بسیاری از عناصر بصری در آن تیز هستند، به طراحی لبه گرد روی خواهد آورد؛ ظاهری که بسیاری از کاربران در دوران ویندوز ویستا آن را دوست داشتند. بااین‌حال، برخی منابع نزدیک به مایکروسافت متوجه شده‌اند این شرکت در نسخه‌ی قناری مرورگر اج از طراحی لبه گرد استفاده کرده است.

جدیدترین نسخه‌ی اج قناوری اکنون صفحات وب را روی یک بوم گِرد نمایش می‌دهد. به‌نظر می‌رسد کل ناحیه‌ی صفحه‌ی وب نیز کمی بالاتر از سایر اجزای رابط‌کاربری قرار گرفته است. گوشه‌های گرد حتی روی نوارهای اسکرول و ویدیوهای تمام‌صفحه نیز اعمال شده‌اند.

طراحی لبه گرد در مرورگر اج ویندوز ۱۱

ظاهراً مایکروسافت نسبت به مدور ساختن رابط‌کاربری اج کمی وسواس به‌خرج داده است. این شرکت اخیراً نوار آدرس و برگه‌های گرد را در مرورگر اج معرفی کرده و علاوه‌براین نوار منوی جستجوی این سیستم‌عامل نیز بازطراحی شده است. البته شاید همه‌ی کاربران طرفدار چنین تغییراتی نباشند اما مطمئناً باعث می‌شود اج و ویندوز، تازه‌تر به‌نظر برسند. ازطرفی، چنین طرحی روی کامپیوترهایی مثل سرفیس لپ‌تاپ که نمایشگرهای لبه گرد دارند زیبا‌تر به‌نظر می‌رسد.

Neowin اشاره می‌کند صفحات وب لبه‌ گرد در مایکروسافت اج به‌احتمال زیاد آزمایشی است و این تغییر فعلاً برای تعداد محدودی از کاربران اج اینسایدر دردسترس قرار گرفته است. اج قناری در بسیاری از دستگاه‌ها هنوز این به‌روزرسانی را دریافت نکرده است و امکان دارد روی سیستم شما نیز اعمال نشده باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات