به‌روزرسانی QPR2 اندروید 13 گوگل ۲۰ ایموجی جدید به گوشی‌های پیکسل اضافه می‌کند

چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
ایموجی های جدید Android 13 QPR2
نسخه‌ی آزمایشی به‌روزرسانی QPR2 اندروید ۱۳ از امروز دردسترس دارندگان گوشی‌های پیکسل گوگل قرار می‌گیرد.
تبلیغات

گوگل امروز دومین نسخه‌ی آزمایشی آپدیت QPR2 اندروید ۱۳ را منتشر کرد. این به‌روزرسانی با Unicode 15 سازگار است و ۲۰ ایموجی جدید نیز به گوشی‌های سری پیکسل اضافه می‌کند.

Emojipedia در سپتامبر ۲۰۲۲ سیستم رمزگذاری و نمایش و مدیریت متن ثابت Unicode 15 را معرفی کرد. جدیدترین نسخه‌ی استاندارد یونیکد شامل دسته‌ی جدیدی از شکلک‌های ایموجی است که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به لرزش صورت، چتر دریایی، الاغ و... اشاره کرد. گوگل مدت کوتاهی پس‌ از معرفی این استاندارد قصد دارد پشتیبانی از آن را به محصولات خود اضافه کند.

به‌گزارش AndroidAuthority، نسخه‌ی پایدار Android 13 QPR2 با پشتیبانی از Unicode 15 در ماه مارس برای گوشی‌های سری پیکسل گوگل منتشر خواهد شد. بااین‌حال، دومین نسخه‌ی آزمایشی این به‌روزرسانی از امروز دردسترس دارندگان گوشی‌های هوشمند پیکسل قرار گرفته است. کاربران می‌توانند با نصب این آپدیت، به ۲۰ ایموجی جدید دسترسی داشته باشند.

Emojipedia در اطلاعیه‌ی خود به ۳۱ شکلک جدید اشاره کرده است که درواقع شامل انواع رنگ پوست برای شکلک هُل‌دادن به‌سمت چپ و راست می‌شود. گفتنی است ایموجی‌های جدید Unicode 15 هنوز رسماً در بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی پشتیبانی نمی‌شوند؛ بنابراین، اگر آن‌ها را برای دوستان خود ارسال کنید، فقط افرادی آن‌ها را مشاهده خواهند کرد که دومین نسخه‌ی بتا آپدیت QPR2 اندروید ۱۳ را نصب کرده باشند.

اگر از گوشی‌های هوشمند سامسونگ استفاده می‌کنید، احتمالاً ایموجی‌های جدید Unicode 15 از مدتی قبل دردسترس شما قرار گرفته‌اند؛ زیرا غول فناوری کره‌‌ای با انتشار One UI 5، اندروید ۱۳ را زودتر از بسیاری شرکت‌های دیگر دراختیار کاربران خود قرار داده است. ناگفته نماند سامسونگ در سال ۲۰۲۱ از پشتیبانی Unicode 14 در محصولات اندرویدی خود صرف‌نظر کرده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات