باگ iOS 16 تغییر فونت آیفون را در سطح سیستم امکان‌پذیر می‌کند

دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
iOS 16 در آیفون ۱۴ پرو مکس
یکی از توسعه‌دهندگان ابزاری ساخته است که با بهره‌گیری از باگ امنیتی iOS 16، امکان تغییر سرتاسری فونت را روی آیفون فراهم می‌کند.
تبلیغات

درحالی‌که اپل در سال‌های اخیر امکانات سفارشی‌سازی بیشتری دراختیار کاربران آیفون قرار داده است، فونت سراسری سیستم یکی از بخش‌هایی است که امکان تغییر آن وجود ندارد. بااین‌حال، به‌لطف ابزار جدیدی که یکی از توسعه‌دهندگان مستقل ساخته است، کاربران اکنون می‌توانند با iOS 16، فونت سیستم روی آیفون خود تغییر دهند.

توسعه‌دهنده‌ای به‌ نام ژوئی‌ ژانگ ابزاری ساخته است که با استفاده از حفره‌ی امنیتی موجود در نسخه‌های قبلی iOS 16، امکان تغییر سراسری فونت را روی آیفون فراهم می‌کند. به‌گزارش مک‌رومرز، این باگ در iOS 16.2 برطرف شده است و این یعنی برای استفاده از آن، آیفون شما باید iOS 16.1.2 یا قدیمی‌تر را اجرا کند.

تغییر فونت سراسری آیفون در iOS 16

برای بررسی اینکه آیفون شما چه نسخه‌ای از iOS را اجرا می‌کند، به مسیر Settings -> General -> About مراجعه کنید. آخر هفته‌ی گذشته‌، اپل امضای iOS 16.1.2 را متوقف کرد و این یعنی اگر iOS 16.2 را اجرا می‌کنید، امکان دانگرید آن وجود ندارد.

ابزار ژانگ در گیت‌هاب به‌عنوان فایل IPA دردسترس است و به کاربران اجازه می‌دهد فونت آیفون را به یکی از چند گزینه‌ی DejaVu Sans Mono ،‌Comic Sans MS ،‌Fira Sans و... تغییر دهند. همان‌طور‌که در اسکرین‌شات‌های ارائه‌شده‌ی ژانگ مشاهده می‌کنید، استفاده از این روش ظاهر آیفون شما را تغییر خواهد داد.

تغییر رنگ سرتاسری آیفون در iOS 16

به کاربران توصیه می‌شود دستگاه خود را به iOS 16.2 به‌روزرسانی کنند؛ زیرا این آپدیت حاوی اصلاحیه‌های امنیتی مهم و مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید ازجمله گزینه‌های تنظیم نمایشگر همیشه‌روشن و Apple Music Sing و برنامه‌ی Freeform است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات