مایکروسافت راهکاری برای رفع مشکلات عملکرد گیمینگ ویندوز ۱۱ ارائه داد

چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت که به‌دلیل برخی مشکلات عملکرد ویندوز ۱۱ در اجرای بازی‌ها، انتشار به‌روزرسانی ۲۰۲۲ این سیستم‌عامل را برای برخی از کاربران متوقف کرده بود، اکنون نسخه‌ی پیش‌نمایش اصلاحیه‌ی خود را برای رفع این مشکلات منتشر کرده است.
تبلیغات

مایکروسافت نسخه‌ی پیش‌نمایش جدیدی از به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ را برای کاربران این سیستم‌عامل منتشر کرده است که برخی مشکلات مربوط به عملکرد آن در اجرای بازی‌ها را برطرف می‌کند. پس‌از اینکه برخی کاربران ویندوز ۱۱ سیستم خود را به جدیدترین به‌روزرسانی این سیستم‌عامل (22H2) ارتقا دادند، هنگام اجرای بازی‌ها با مشکلاتی مواجه شدند. این در حالی بود که مایکروسافت اوایل ماه جاری هشدارهایی درباره‌ی برخی مشکلات هنگام اجرای تعدادی از بازی‌ها ارائه داده بود. مایکروسافت در آن زمان گفت:

امکان دارد به‌روزرسانی 22H2 ویندوز ۱۱ باعث کاهش سطح عملکرد برخی بازی‌ها و برنامه‌ها شود. بازی‌ها و برنامه‌هایی که تحت‌تأثیر این مشکل قرار دارند، به‌طورناخواسته ویژگی‌های اشکال‌زدایی عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی را فعال می‌کنند؛‌ قابلیتی که برای کاربران عادی در نظر گرفته نشده است.

درحالی‌که غول فناوری مستقر در ردموند نام برنامه‌ها و بازی‌هایی که تحت‌تأثیر مشکل به‌روزرسانی ۲۰۲۲ ویندوز ۱۱ قرار گرفته‌اند، اعلام نکرده است، به کاربران توصیه می‌کند سیستم خود را ارتقا ندهند. به‌گزارش ورج، محدودیت انتشار آپدیت مذکور برای این عده از کاربران در هفته‌ی گذشته برداشته شد و اکنون اصلاحیه‌ای کامل برای رفع مشکلات ارائه شده است.

اگر به‌روزرسانی ۲۰۲۲ ویندوز ۱۱ را نصب کرده‌اید، با مراجعه به بخش Winodws Update، می‌توانید نسخه‌ی پیش‌نمایش اصلاح‌شده‌ی این آپدیت را با شماره نسخه‌ی KB5020044 پیدا و آن را نصب کنید.

انویدیا نیز به‌طورجداگانه با به‌روزرسانی ۲۰۲۲ ویندوز ۱۱ در بخش درایورهای خود با مشکلاتی مواجه شد. این مشکلات باعث لگ‌زدن تصویر و کاهش نرخ‌فریم بازی‌ها شد. تیم سبز نهایتاً در ماه سپتامبر، اصلاحیه‌ای برای برطرف‌کردن مشکل مذکور منتشر کرد. جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ مایکروسافت شامل رفع برخی مشکلات دیگر نیز می‌شود؛ مواردی که این شرکت معمولاً در هر نسخه‌ی ماهانه‌ی خود ارائه می‌دهد. این آپدیت جدید هشدارهای جدیدی برای وان‌درایو دارد و بهبودهایی نیز در قابلیت Windows Spotlight اِعمال می‌کند.

مایکروسافت ماه گذشته اعلام کرد برخی از قابلیت‌های مجازی‌سازی ویندوز ۱۱ می‌تواند روی عملکرد بازی‌ها تأثیر بگذارد. این شرکت دستورالعمل‌هایی را برای گیمرها ارائه کرده است تا بتوانند مشکل را رفع کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات