مایکروسافت: این دو قابلیت امنیتی ویندوز ۱۱ روی عملکرد گیمینگ سیستم اثر منفی می‌گذارند

شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت می‌گوید دو قابلیت امنیتی در ویندوز ۱۱ روی عملکرد گیمینگ اثر منفی می‌گذارند. این شرکت روش غیرفعال کردن قابلیت‌های یادشده را ارائه داده است، اما توصیه می‌کند آن‌ها را فعال نگه دارید.
تبلیغات

مایکروسافت متوجه شده که ممکن است شماری از قابلیت‌های سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ روی عملکرد گیمینگ اثر منفی بگذارند. این شرکت ردموندی‌ دستورالعمل غیرفعال‌سازی قابلیت‌های موردبحث را ارائه داده، اما می‌گوید که در صورت بروز مشکل هیچ‌گونه مسئولیتی برعهده نمی‌گیرد.

براساس گزارش ورج، مایکروسافت در بیانیه‌ای می‌گوید بازخوردهای به‌دست‌رسیده از سمت کاربران نشان داده است که دو قابلیت Memory Integrity و Virtual Machine Platform (یا VMP) احتمالاً روی عملکرد کامپیوتر به هنگام اجرای بازی‌های ویدیویی اثر می‌گذارند.

در بخشی از بیانیه‌ی مایکروسافت می‌خوانیم: «گیمرهایی که می‌خواهند عملکرد را در اولویت قرار دهند،‌ می‌توانند این قابلیت‌ها را به هنگام اجرای بازی خاموش و پس از خروج از بازی روشن کنند. بااین‌حال در صورت خاموش کردن این قابلیت‌ها ممکن است سیستم دربرابر تهدیدهای امنیتی آسیب‌پذیر شود.»

قابلیت Memory Integrity اطمینان حاصل می‌کند که درایورهای نصب‌شده در سیستم قابل‌اعتماد باشند و از سیستم شما دربرابر حملاتی که ازطریق کدهای مخرب انجام می‌شوند محافظت کنند. از طرفی VMP خدمات مربوط به ماشین مجازی ارائه می‌دهد.

هر دو قابلیت Memory Integrity و VMP به‌صورت پیش‌فرض در سیستم‌هایی که با ویندوز ۱۱ عرضه می‌شوند، دردسترس هستند تا مایکروسافت بتواند بهتر از قبل مشتریانش را دربرابر تهدیدهای امنیتی ایمن نگه دارد.

با همه‌ی این‌ها مایکروسافت به کاربرانش حق انتخاب می‌دهد تا عملکرد سیستم را در اولویت اول قرار دهند، حتی اگر چنین کاری به معنی کاهش مقاومت سیستم دربرابر تهدیدهای امنیتی باشد. یکی از اعضای تیم ویندوز می‌گوید پیش‌نیازهای سخت‌افزاری ویندوز ۱۱ هیچ تغییری نکرده است و مایکروسافت به کاربرانش توصیه می‌کند برای ایمن ماندن دربرابر تهدیدها تمامی قابلیت‌های امنیتی را فعال نگه دارند.

به‌منظور غیرفعال‌سازی Memory Integrity وارد منوی استارت شوید و Core Isolation را جست‌و‌جو کنید. در صفحه‌ی نتایج، روی Core Isolation کلیک کنید تا اپلیکیشن Windows Security باز شود. در صفحه‌ی جدید می‌توانید گزینه‌ی Memory Integrity را غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن قابلیت VMP در ویندوز ۱۱

به‌منظور غیرفعال کردن VMP وارد منوی استارت شوید و Windows Features را جست‌و‌جو کنید. سپس گزینه‌ی Turn Windows features on or off را انتخاب کنید. پس از این کار، صفحه‌ی Windows Features باز می‌شود. در داخل فهرست به‌دنبال گزینه‌ی Virtual Machine Platform بگردید و غیرفعالش کنید. مایکروسافت می‌گوید که برای اعمال شدن تغییرات باید سیستم خود را ریستارت کنید.

فراموش نکنید که پس از اتمام بازی، دو قابلیت Memory Integrity و VPM را مجددا فعال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات