به‌روزرسانی ۲۰۲۲ ویندوز 11 شامل بهبودها و قابلیت‌های گیمینگ جدید است

شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌روزرسانی 22H2 ویندوز ۱۱ صرفاً برای اصلاح مشکلات منتشر نشده، مایکروسافت در این آپدیت ویژگی‌های گیمینگ جدیدی را معرفی و بهبودهایی روی قابلیت‌های موجود اعمال کرده است.
تبلیغات

همان‌طور که در گزارش‌های چند روز اخیر اشاره شده بود، به‌روزرسانی ۲۰۲۲ ویندوز ۱۱ اکنون نوار کنترل جدیدی ارائه می‌دهد که گیمرها می‌توانند با استفاده از آن به‌راحتی به بازی‌ها و لانچرهای بازی خود دسترسی داشته باشند. با اتصال کنترلر بی‌سیم ایکس‌باکس یا سایر کنترلرهای سازگار به رایانه‌ی‌ شخصی و فشردن دکمه‌ی ایکس‌باکس می‌توانید نوار بازی جدید را مشاهده کنید.

نوار کنترل گیمینگ ویندوز ۱۱

به‌نوشته‌ی MSPowerUser، یکی دیگر از پیشرفت‌های بزرگ در به‌روزرسانی 22H2 ویندوز ۱۱، بهبود گرافیک بازی‌ها است. عناوینی که به‌طور تمام‌صفحه اجرا نمی‌شوند و از Direct X10 و Direct X11 پشتیبانی می‌کنند، اکنون از نرخ تأخیر بهتر، HDR خودکار و نرخ نوسازی متغیر بهره خواهند برد؛ قابلیت‌هایی که پیش‌ از این فقط برای بازی‌هایی که به‌طور تمام‌صفحه اجرا می‌شدند دردسترس بود. براساس اعلام مایکروسافت، این آپدیت همچنین پشتیبانی از DirectStorage را در پیکربندی‌های ذخیره‌سازی بالا ازجمله RAID 0 و HDR خودکار، در بازی‌ها ارائه می‌دهد.

اشلی مک کیسیک، معاون پلتفرم‌های بازی مایکروسافت با انتشار پستی وبلاگی گفت:

ما همراه با به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱، یک برنامه‌ی جدید برای کالیبراسیون HDR منتشر کرده‌ایم که به گیمرها اجازه می‌دهد دقت رنگ و ثبات نمایشگرهای سازگار با HDR را بهبود دهند.
HDR خودکار در بازی های ویندوز ۱۱

مک کیسیک در بخش دیگری از توضیحات خود اشاره کرد:

بهبودهای اعمال شده در قابلیت‌های گیمینگ ویندوز ۱۱ فقط به‌ این‌ موارد ختم نمی‌شود. مایکروسافت همچنین در ماه ژوئن یک صفحه‌ی اصلی بازی در مرورگر اج معرفی کرد که می‌توان از آن برای مشاهده‌ی آسان تاریخ‌ عرضه‌ی بازی‌های آینده بهره گرفت. صفحه‌ی اصلی بازی، به شما اجازه می‌دهد به‌محض راه‌اندازی مرورگر، بخش داستان‌های شخصی‌سازی‌شده را مشاهده کرده و به نسخه‌ی آزمایشی کتابخانه‌ی ایکس‌باکس Cloud Gaming و بازی‌هایی که اخیراً آن‌ها را اجرا کرده‌اید دسترسی داشته باشید.
فروشگاه وب مایکروسافت اج

ازطرف دیگر، پانوس پانای در پستی جداگانه اعلام کرد که به‌همراه به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱، اپ‌استور آمازون دردسترس تعداد بیشتری از کاربران قرار می‌گیرد و تغییراتی نیز برای توسعه‌دهندگان در این بخش اعمال شده است. پانای گفت:

امروز ما با همکاری آماوزن درحال گسترش فروشگاه‌ اپلیکیشن این شرکت به بازارهای بین‌المللی هستیم و بیش‌ از ۲۰ هزار برنامه و بازی اندروید که شرایط سخت‌افزاری موردنیاز برای اجرا روی ویندوز ۱۱ را دارند به کاربران این سیستم‌عامل ارائه می‌دهیم. علاوه‌براین، تعداد اپلیکیشن‌های این بخش درحال افزایش بوده و در مرحله‌ی بعد نیز قصد داریم برنامه‌ی آزمایشی تبلیغات در فروشگاه خود را آغاز کنیم که به توسعه‌دهندگان کمک خواهد کرد محتوای خود را به مشتریان مناسب آن‌ها نمایش دهند.

پیش‌ از این اعلامیه‌ها، مایکروسافت برخی به‌روزرسانی‌های قبلی را برای برنامه‌ی ایکس‌باکس در ویندوز ارائه کرده که شامل ادغام مستقیم HowLongToBeat در برنامه‌ی ایکس‌باکس رایانه‌های شخصی و راه‌اندازی سریع‌تر و بهبود عملکرد کلی این برنامه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات