طرح مفهومی اولیه از ظاهر ویندوز ۸ در یک ویدیو جدید به‌نمایش درآمد

چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت کار روی ویندوز ۸ را از اوایل سال ۲۰۱۰ آغاز کرد و اکنون ویدئویی از طرح‌های مفهومی اولیه‌ی این سیستم‌عامل دردسترس قرار گرفته است.
تبلیغات

حدود ۱۰ سال از انتشار ویندوز ۸ می‌گذرد؛ سیستم‌عاملی که مایکروسافت تلاش کرد آن را به یکی از پلتفرم‌های مخصوص تبلت‌ها تبدیل کند. درحالی‌که از آن زمان تاکنون شاهد انتشار دو نسخه‌ی بزرگ دیگر از ویندوز بوده‌ایم، استیون سینوفسکی، رئیس سابق واحد ویندوز مایکروسافت، تصاویری از طراحی مفهومی اولیه‌ی ویندوز ۸ را در ویدئویی جدید به‌اشتراک گذاشته است. این تصاویر نماهایی از منوی استارت، پشتیبانی از چند مانیتور، مرورگر فایل، اینترنت اکسپلورر و موارد دیگر را نشان می‌دهد.

تماشا در آپارات

ورج می‌نویسد، مایکروسافت از بهار ۲۰۱۰ فرایند توسعه‌ی ویندوز ۸ را آغاز کرد. این شرکت همچنین در مرکز کنوانسیون سیاتل، میزبان رویدادی بود که در آن حدود پنج‌هزار نفر از اعضای تیم سازمانی ویندوز حضور داشتند. سینوفسکی توضیح می‌دهد:

این ویدئو با پایان جلسه و خروج تیم از مرکز کنوانسیون سیاتل پخش شد. این طرح‌ها درواقع حاصل ماه‌ها برنامه‌ریزی برای انتشار پروژه‌ی ویندوز ۸ و نمایش مهم‌ترین ویژگی‌های آن بود.
طرح مفهومی اولیه ویندوز ۸
طرح مفهومی اولیه ویندوز ۸
طرح مفهومی اولیه ویندوز ۸
طرح مفهومی اولیه ویندوز ۸

یکی از اولین تصاویر مفهومی که در این ویدئو به‌اشتراک گذاشته شد، منوی استارت جدید بود. مایکروسافت این بخش را به‌نحوی طراحی کرده بود تا در ویندوز ۸ و در دستگاه‌های مجهز به نمایشگر لمسی، کارکرد بهتری ارائه دهد. البته کاربران از این تغییر استقبال نکردند زیرا مایکروسافت با حذف دکمه‌ی سنتی استارت، دسترسی به آن صفحه را دشوارتر کرده بود. در یکی دیگر از این تصاویر مفهومی، دکمه‌ی استارت در جای معمول خود در کنار پنل ابزارک لمسی دیده می‌شود.

طرح مفهومی اولیه ویندوز ۸

علاوه‌براین، طرح مفهومی نواروظیفه در ویدئوی فوق نمایش داده می‌شود که از چند مانیتور و چند تصویر زمینه پشتیبانی می‌کند. حتی یک Task Manager به‌روزشده وجود دارد که نسبت به نسخه‌ی امروزی بسیار متفاوت است. مایکروسافت هرگز این Task Manager خاص را ارائه نداد و با انتشار ویندوز ۱۱ تغییراتی اساسی روی آن اعمال کرد.

طرح مفهومی اولیه ویندوز ۸

این مفاهیم نشان‌دهنده‌ی تلاش‌های اولیه‌ی مایکروسافت برای حرکت به‌سمت سیستم‌عاملی است که درنهایت به‌ انتشار ویندوز ۸ ختم شد. وجود دکمه‌ی استارت نشان می‌دهد حذف این عنصر کلیدی همیشه در دستور کار نبوده است. این شرکت سرانجام دکمه‌ی استارت را به ویندوز ۸٫۱ بازگرداند اما این سیستم‌عامل به‌دلیل تلاش مشکل مایکروسافت برای بازسازی ویندوز برای تبلت‌ها در یادها خواهد ماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات