اپل ابزار بوت کمپ را با پشتیبانی از وای‌فای WPA3 برای مک‌های اینتل به‌روزرسانی کرد

سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل به‌روزرسانی جدیدی برای ابزار بوت کمپ منتشر کرده است که به‌ کاربران مک‌های مجهز به تراشه‌های اینتل اجازه می‌دهد ویندوز را به‌طوربومی روی کامپیوتر خود اجرا کنند. این ابزار از استاندارد وای‌فای WPA3 نیز پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

WPA3 پروتکل جدید وای‌فای است که شبکه‌ی شما را دربرابر حمله‌های موسوم به Brute-Force ایمن‌تر می‌کند. این استاندارد جدید امنیت شبکه‌های وای‌فای عمومی را نیز ارتقا می‌بخشد و با اینترنت اشیاء (IoT) هم بهتر کار می‌کند. نسخه‌ی ۶٫۱٫۱۶ ابزار بوت کمپ (Boot Camp) اکنون به کاربران مک اجازه می‌دهد هنگام استفاده از ویندوز به شبکه‌های وای‌فای WPA3 متصل شوند.

ناگفته نماند به‌روزرسانی جدید اپل برای Boot Camo، مشکل مربوط به درایور بلوتوث را نیز برطرف می‌کند؛ باگی که احتمال رخ‌دادن آن پس از تغییر وضعیت کامپیوتر از حالت‌های Sleep یا Hibernation روی مک وجود داشت. اپل اوایل سال جاری نسخه‌ی ۶٫۱٫۱۷ ابزار Boot Camp را با درایورهایی برای نمایشگر Studio Display خود منتشر کرد. این ویژگی به نمایشگر اکسترنال این شرکت اجازه می‌دهد تا از آن در محیط ویندوز نیز استفاده کرد.

بااین‌حال، این نسخه از بوت کمپ برای کاربرانی که نمایشگر یادشده را دراختیار نداشتند، دردسترس قرار نگرفت؛ به‌همین‌دلیل، نسخه‌ی جدید با شماره ۶٫۱٫۱۶ ارائه شده است. برای به‌روزرسانی درایورهای Boot Camp روی مک خود، هنگام اجرای ویندوز روی منو استارت کلیک و سپس ابزار Apple Software Update را باز کنید.

9to5Mac می‌نویسد درحال‌حاضر بوت کمپ فقط برای مک‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل دردسترس قرار دارد و اجرای ویندوز روی مک‌هایی که از تراشه‌های اختصاصی اپل (M1 و M2) بهره می‌برند، فقط ازطریق ماشین مجازی با نرم‌افزارهایی مثل Parallels امکان‌پذیر است.

کریگ فدریگی، معاون مهندسی نرم‌افزار اپل، پیش‌از‌این اعلام کرد که سازگارکردن ویندوز با مک‌های مجهز به M1 و M2، درواقع برعهده‌ی مایکروسافت است. قرارداد انحصاری میان غول فناوری مستقر در ردموند و کوالکام در شُرُف امضاشدن قرار دارد و این اتفاق یکی از دلایلی محسوب می‌شود که چرا نسخه‌های تجاری ویندوز برای کامپیوترهای مبتنی‌بر معماری Arm دردسترس نیست.

گفتنی است روش‌هایی وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد سیستم‌عامل لینوکس را بدون Boot Camp روی کامپیوترهای مک مجهز به تراشه‌های سفارشی اپل نصب کنند؛ اما این راهکارها با مشکلاتی در سازگاری برخی عملکردها همراه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات