بتای جدید iOS 16 یکی از قابلیت‌های قدیمی iOS را به آیفون برمی‌گرداند

سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نسخه‌ی بتای جدید iOS 16 درصد شارژ باتری را در نوار وضعیت بالای نمایشگر نشان می‌دهد. اپل از زمان معرفی آیفون X در سال ۲۰۱۷، نشانگر باتری را به کنترل سنتر منتقل کرده بود.
تبلیغات

پنجمین بتای سیستم‌عامل آی او اس 16 اپل قابلیت جدیدی دارد که بسیاری از کاربران آیفون انتظارش را می‌کشیدند: نمایش درصد باتری در نوار وضعیت بالای صفحه‌نمایش گوشی. اپل در سال ۲۰۱۷ برای اولین‌بار حاشیه‌ی اطراف صفحه‌نمایش آیفون را حذف کرد و سراغ تولید آیفون X با بریدگی (ناچ) رفت.

استفاده از بریدگی باعث شد در بالای صفحه‌نمایش آیفون فضای کافی برای نشانگر درصد باتری وجود نداشته باشد. برای این منظور، اپل تصمیم گرفت نشانگر درصد باتری را به کنترل سنتر منتقل کند که برای دسترسی به آن باید از بالای نمایشگر به سمت پایین سوایپ کنید. تا قبل از معرفی آیفون X نشانگر شارژ در سمت چپ آیکون باتری به‌نمایش درمی‌آمد.

از سال ۲۰۱۷ تاکنون، تمامی آیفون‌هایی که بدون دکمه‌ی هوم عرضه شده‌اند، نشانگر باتری را در نوار وضعیت نشان نمی‌دهند. اپل روز گذشته جدیدترین نسخه‌ی بتای iOS 16 را دردسترس توسعه‌دهندگان و کاربران عادی قرار داد. در این نسخه‌ی جدید، درصد شارژ گوشی در داخل آیکون باتری دیده می‌شود تا همچنان فضای کافی برای نمایش وضعیت وای‌فای و کیفیت شبکه‌ی موبایل وجود داشته باشد.

به‌لطف این تغییر جدید، برای فهمیدن درصد شارژ باتری مجبور نیستید به‌سمت پایین سوایپ کنید. درصورتی‌که اپل صفحه‌نمایش همیشه‌روشن را به نسل بعد آیفون اضافه کند، این تغییر جدید در iOS 16 کاربردی‌تر می‌شود؛ چون کاربران خواهند توانست بدون لمس‌کردن گوشی درصد باتری را بفهمند.

درحال‌حاضر، مشخص نیست که نمایش درصد باتری در نوار وضعیت به نسخه‌ی نهایی iOS 16 هم راه پیدا می‌کند یا خیر. CNBC می‌گوید با یکی از نمایندگان اپل تماس گرفته؛ اما او هیچ جزئیاتی در این زمینه ارائه نداده است. به‌روزرسانی جدید iOS 16 فعلاً در حالت بتا است و اپل تا پاییز امسال نسخه‌ی نهایی این سیستم‌عامل را برای آیفون‌های مقصد منتشر نمی‌کند.

اسکرین شات منوی تنظیمات در بتای iOS 16 نمایش درصد باتری در داخل آیکون باتری نوار وضعیت

ظاهراً درحال‌حاضر نمایش درصد باتری صرفاً برای توسعه‌دهندگان دردسترس است؛ اما انتظار داریم به‌زودی به کاربران بتای عمومی نیز ارائه شود. برای فعال‌کردن این قابلیت، وارد منو تنظیمات و بخش باتری شوید و سپس گزینه‌ی Battery Percentage را فعال کنید.

به‌گزارش ورج، ظاهراً قابلیت جدید iOS برای نمایش درصد شارژ در داخل آیکون باتری، برای گوشی‌های آیفون 11، آیفون 12 مینی و آیفون 13 مینی دردسترس نیست. شاید این وضعیت در بتاهای بعدی تغییر کند.

به‌طورکلی، توسعه‌دهندگان در ساعات اخیر در شبکه‌های اجتماعی واکنش چندان مثبتی به تغییر جدید iOS 16 از خود نشان نداده‌اند. آن‌ها می‌گویند حتی وقتی درصد کمی از شارژ باتری باقی‌ مانده باشد، همچنان آیکون باتری مثل حالت شارژ کامل به‌نظر می‌رسد تا امکان خواندن عدد داخل آن وجود داشته باشد.

اپل از زمان معرفی رسمی iOS 16، قابلیت‌های جدیدی در قالب نسخه‌های بتا به این سیستم‌عامل اضافه کرده است. نسخه‌ی جدید iOS شخصی‌سازی صفحه‌ی قفل را امکان‌پذیر و تغییراتی در گالری و اپلیکیشن آی‌مسیج اعمال می‌کند. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های جدید آی‌مسیج امکان ویرایش یا حذف پیام‌های ارسال‌شده است. اپل می‌گوید سیستم‌عامل iOS 16 برای آیفون 8 و گوشی‌های جدیدتر دردسترس قرار می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات