شیائومی درحال کار روی MIUI 14 است و احتمالاً آن را در ۲۵ مرداد معرفی خواهد کرد

جمعه ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
براساس شواهد به‌دست آمده از پایگاه کد رابط کاربری اختصاصی شیائومی، ظاهراً این شرکت درحال توسعه‌ی MIUI 14 است و شاید دستگاه‌های این شرکت به‌جای دریافت MIUI 13.5 به‌طور مستقیم به نسخه‌ی ۱۴ این پوسته‌ی سفارشی به‌روزرسانی شوند.
تبلیغات

اگرچه بیشتر گزارش‌های اخیر حاکی از آماده‌سازی به‌روزرسانی MIUI 13.5 هستند، اما درحال‌حاضر شواهدی از MIUI 14 دردسترس قرار گرفته است. اکنون انتظار داریم طی روزهای آینده، جزئیات بیشتری درمورد این آپدیت منتشر شود. با وجود این‌که برخی از دستگاه‌های شیائومی هنوز MIUI 13 را هم دریافت نکرده‌اند، جای تعجب نیست که این شرکت برای ارائه‌ی نسخه‌ی جدید رابط کاربری اختصاصی خود باید تلاش زیادی انجام دهد. درحالی‌که شاهد پیشرفت انتشار MIUI 13 هستیم، این برند چینی خود را برای معرفی نسخه‌ی بزرگ بعدی MIUI آماده می‌کند.

منابع وب‌سایت Xiaomiui شواهدی از به‌روزرسانی بعدی رابط‌کاربری سفارشی شیائومی پیدا کرده‌اند. آن‌ها برخی از برنامه‌های سیستمی پایگاه کد نرم‌افزار را از حالت کامپایل خارج کرده و در آن ارجاعاتی به MIUI 14 یافته‌اند. نام رمز nuwa که به شیائومی ۱۳ تعلق دارد، در این کدها قابل مشاهده است.

کد منبع MIUI 14

توسعه‌دهندگان پس از کامپایل کردن برنامه‌های سیستمی، شواهدی از به‌روزرسانی MIUI 14 پیدا کرده‌اند و ظاهراً غول فناوری چینی درحال آزمایش داخلی این آپدیت روی دستگاه‌هایی است که با آن سازگاری دارند. علاوه‌براین آزمایش این نسخه روی دستگاه‌هایی که هنوز معرفی نشده‌اند، درحال انجام است. اگرچه هنوز ماه‌ها تا معرفی گوشی شیائومی ۱۳ باقی مانده است، اما می‌دانیم کار روی این محصول آغاز شده و شاید حتی نمونه‌های اولیه‌ی آن نیز آماده شده باشند.

تاریخ احتمالی انتشار MIUI 14

شیائومی احتمالاً درحال‌ آماده‌سازی نسخه‌ی ۱۴ رابط کاربری اختصاصی خود است. طبق شایعات، شاید MIUI 13.5 هرگز ارائه نشود و بدین‌ترتیب شیائومی می‌تواند گوشی‌های هوشمند خود را به‌طور مستقیم به MIUI 14 به‌روزرسانی کند. ۱۶ آگوست (۲۵ مرداد ۱۴۰۱) دوازهمین سالگرد انتشار اولین نسخه‌ی این رابط کاربری است و بنابراین امکان دارد شیائومی برای این‌ مناسبت درحال تدارک مراسمی خاص باشد. البته این خبر فعلاً درحد پیش‌بینی بوده و هنوز چند هفته تا رسیدن به دوازدهمین سالگرد انتشار MIUI باقی مانده است. اگر این شرکت واقعاً بخواهد چنین مراسمی را برگزار کند، کمپین‌های بازاریابی آن به‌زودی آغاز خواهد شد.

با توجه به شواهد موجود، می‌توان با اطمینان گفت که شیائومی درحال‌حاضر مشغول توسعه‌ی MIUI 14 است اما احتمال انتشار MIUI 13.5 قبل از آپدیت بزرگ بعدی، همچنان وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات