MIUI 13، جدیدترین نسخه‌ی رابط کاربری شیائومی، معرفی شد

سه‌شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
مطالعه 3 دقیقه
شیائومی در رویداد معرفی شیائومی ۱۲، جدیدترین نسخه‌ی رابط کاربری خود را رونمایی کرد
تبلیغات

شیائومی در حال برگزاری رویداد معرفی نسل بعدی پرچمداران خود است و درکنار آن جدیدترین نسخه‌ی MIUI 13 را نیز رونمایی کرده. این نسخه از رابط کاربری شیائومی با تمرکز روی حریم خصوصی و امنیت طراحی شده است. به‌گفته‌ی لی جون، مدیرعامل شیائومی، این نسخه ۵۲ درصد از نسخه‌ی قبلی روان‌تر شده است. این شرکت نسخه‌ی بهبودیافته‌ی MIUI را نیز برای رابط کاربری تبلت‌های خود به نام MIUI Pad 13 معرفی کرده است.

رابط کاربری جدید شیائومی این امکان را فراهم می‌کند که چندین دستگاه شیائومی نظیر گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، تلویزیون، ابزارهای پوشیدنی هوشمند، دستگاه‌های خانه هوشمند و دستیار صوتی XiaoAI با یکدیگر به‌صورت یکپارچه تعامل داشته باشند. حریم خصوصی بخش دیگری محسوب می‌شود که شیائومی در رابط کاربری جدیش روی آن تمرکز کرده است.

این شرکت فرایند تأیید سه‌مرحله‌ای را در رابط کاربری خود گجانده است که می‌تواند امنیت و حریم خصوصی کاربران را افزایش دهد. لایه‌ی نخست، تشخیص چهره است که بالاتنه‌ی فرد را کاملاً اسکن می‌کند. فرایند این لایه به‌گونه‌ای است که کاربر صورت خود را برای دستگاه تعریف و تنظیم می‌کند؛ اما گوشی هوشمند همه‌چیز را از کمر به بالا اسکن می‌کند؛ بنابراین، سایر افراد با ساختار بدنی متفاوت حتی اگر چهره‌ی مشابهی داشته باشند، نمی‌توانند گوشی شما را باز کنند.

لایه‌ی دوم، نوعی واترمارک است که شناسه‌ی کاربر را می‌خواند و سرانجام لایه‌ی سوم و نهایی، یعنی «محافظت از تقلب الکترونیکی» وجود دارد. این لایه سابقه‌ای از وب‌سایت‌ها و دستگاه‌هایی دارد که ممکن است شامل بدافزار باشند. همچنین، فهرست کاملی از شماره‌ها وجود دارد که به‌عنوان مزاحم ذخیره می‌شود و قبل از پذیرش تماس، کاربر را مطلع می‌کنند.

شیائومی فونت جدیدی نیز برای MIUI 13 آورده است که کاربران می‌توانند آن را به‌رایگان دریافت کنند. درحقیقت، این فونت سنس سریفت (sans-serif) محسوب می‌شود که حروف و علائم و اعداد را ساده‌تر می‌کند. افزون‌براین، شیائومی فونت را از نظر فاصله و در ظاهر کاراکترها متقارن‌تر کرده است. تمامی گوشی‌های سازگار با MIUI 13 والپیپرهای جدیدی دریافت خواهند کرد که هنگام روشن‌شدن، گل‌ها از یک طرف صفحه شکوفا می‌شوند. ویجت‌های زیادی نیز وجود دارد که برای ترازبندی بهتر در هوم اسکرین طراحی شده‌اند.

همان‌طورکه در ابتدا گفته شد، شیائومی MIUI 13 Pad را نیز توسعه داده که انحصارا برای نمایشگر بزرگ تبلت‌ها بهینه شده است. به‌گفته‌ی این شرکت، درحال‌حاضر بیش از ۳،۰۰۰ برنامه برای پشتیبانی از رابط کاربری یادشده بهینه شده‌اند. این بهینه‌سازی شامل ژست‌های حرکتی همچون کشیدن، فشاردادن برای تغییر اندازه، درگ اند داپ یا بازکردن یک برنامه به‌طور مستقیم در پنجره‌ای کوچک است.

متأسفانه هنوز مشخص نیست که این نسخه در چه زمانی به‌صورت جهانی منتشر می‌شود؛ اما از امروز کاربران چینی می‌توانند به‌روزرسانی یادشده را به‌صورت OTA دریافت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات