مایکروسافت تأیید کرد که آپدیت ژوئن ۲۰۲۲ ویندوز ۱۰، مشکلاتی در عملکرد هات‌اسپات به‌بار می‌آورد

یک‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت ایجاد مشکلات جدید در به‌روزرسانی‌های ماه ژوئن ۲۰۲۲ ویندوز ۱۰ را تأیید کرده است. ازجمله‌ی این مشکلات می‌توان به باگ مربوط به عملکرد قابلیت هات‌اسپات وای‌فای اشاره کرد.
تبلیغات

به‌روزرسانی ژوئن ۲۰۲۲ مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ برای همه‌ی نسخه‌های پشتیبانی‌شده‌ی این سیستم‌عامل دردسترس است. این به‌روزرسانی تجمعی مشکلات مختلفی را برطرف کرده است؛ ازجمله باگی که از راه‌اندازی اکسل و Outlook جلوگیری می‌کند. WindowsLatest می‌نویسد فهرست اصلاحات اعمال‌شده در به‌روزرسانی ژوئن ۲۰۲۲ ویندوز ۱۰ (با شماره نسخه‌ی KB5014699) بسیار طولانی است؛ اما طبق یادداشت‌های مایکروسافت‌، یک اشکال در این به‌روزرسانی وجود دارد که می‌تواند در عملکرد هات‌اسپات وای‌فای تداخل ایجاد کند.

امروزه، استفاده از گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها به‌عنوان هات‌اسپات شخصی برای اشتراک‌گذاری بی‌سیم اینترنت با سایر دستگاه‌ها میان کاربران بسیار رایج است. ویندوز نیز از این قابلیت پشتیبانی می‌کند و امکان اشتراک‌گذاری اینترنت کامپیوترهای مجهز به این سیستم‌عامل با سایر دستگاه‌ها وجود دارد. به‌طور خاص، می‌توان از ویژگی هات‌اسپات داخلی ویندوز ۱۰ برای اشتراک‌گذاری اینترنت ازطریق وای‌فای استفاده کرد.

بااین‌حال با نصب به‌روزرسانی ژوئن ۲۰۲۲ ویندوز ۱۰، احتمال دارد کاربران نتوانند از قابلیت هات‌اسپات وای‌فای استفاده کنند و این مسئله در گزارش‌های مربوط به بازخورد کاربران نیز تأیید شده است. در یکی از بازخوردهای کاربران آمده است:

پس از نصب به‌روزرسانی KB5014699، با مشکلاتی مواجه شده‌ام که اتصال به شبکه را هر پنج دقیقه یک‌ بار بازنشانی می‌کند. این آپدیت مشکلاتی نیز در جلسات RDP ایجاد می‌کند؛ همان قابلیت ریموت دسکتاپ که برای اتصال راه‌دور به رایانه‌های مجهز به ویندوز استفاده می‌شود. با غیرفعال‌کردن شبکه‌ای که از آن برای اتصال دستگاه اینترنت اشیاء استفاده می‌کنم، این مشکل رفع می‌شود.

کاربری دیگر اشاره می‌کند:

فعال‌کردن اشتراک‌گذاری اتصال به اینترنت، امکان دسترسی به وب را در کامپیوتری که اتصال را به‌اشتراک می‌گذارد، از بین خواهد برد. حتی وب‌سایت‌هایی که روی هاست محلی (Local Host) اجرا می‌شوند، با این مشکل دردسترس نیستند.

مایکروسافت اکنون اسناد مربوط به به‌روزرسانی ژوئن ۲۰۲۲ ویندوز ۱۰ را به‌روزرسانی و به مشکلاتی موجود در آن اشاره کرده است. یکی از این مشکلات به ایجاد خطاهای غیرمنتظره هنگام استفاده از قابلیت هات‌اسپات وای‌فای اشاره می‌کند. این شرکت اعلام کرده است که اگر تحت‌تأثیر این باگ قرار گرفته‌اند، شاید دستگاه میزبان اتصال شما را به اینترنت قطع کند.

به‌عبارت‌دیگر، این باگ می‌تواند در عملکرد صحیح وای‌فای دستگاه شما تداخل ایجاد کند. اگر به‌تازگی هنگام اتصال اینترنت با مشکلات عجیبی مواجه می‌شوید، دلیل آن احتمالاً به‌روزرسانی تجمعی ژوئن ۲۰۲۲ است. برای رفع موقت این مشکل، می‌توانید ویژگی هات‌اسپات وای‌فای را غیرفعال و دسترسی به اینترنت را در دستگاه میزبان بازیابی کنید. برای این منظور مراحل زیر را دانبال کنید:

  • منو Start را باز کنید.
  • به مسیر Settings > Network & Internet > Mobile hotspot بروید.
  • در بخش Share my Internet connection from، مطمئن شوید که گزینه‌ی Share my Internet connection with other devices خاموش است.

در بیشتر مواقع، دنبال‌کردن این مراحل باید مشکلات وای‌فای ویندوز ۱۱ را نیز رفع کند.

مشکلات به‌روزرسانی ژوئن ۲۰۲۲ ویندوز ۱۰

علاوه‌بر مشکل وای‌فای، مایکروسافت از اشکال دیگری در به‌روزرسانی ژوئن ۲۰۲۲ ویندوز ۱۰ خبر داده است که در آن، امکان دارد کاربران نتوانند با استفاده از Azure Active Directory (AAD) وارد سیستم شوند. این باگ بر برنامه‌ها و سرویس‌هایی تأثیر می‌گذارد که از Azure Active Directory استفاده می‌کنند. همچنین، احتمال دارد برخی کاربران در اتصالات VPN، وان‌درایو، مایکروسافت تیمز و Outlook با مشکلاتی مواجه شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات