مایکروسافت طراحی جدیدی را برای ویجت جستجوی تسک‌بار ویندوز ۱۱ آزمایش می‌کند

یک‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ویجت جدید جست‌وجو احتمالاً جایگزین دکمه جست‌وجو در نواروظیفه خواهد شد و خبری از اضافه شدن یک گزینه شخصی‌سازی جدید نخواهد بود.
تبلیغات

مایکروسافت به‌همراه بیلد اخیر پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ که در دسته Dev منتشر شده، ویژگی‌های جدید متعددی را معرفی کرده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تغییرات ظاهری کوچک و بزرگ و صدالبته تب در ویندوز اکسپلورر اشاره کرد. ویژگی Tabbed File Explorer پیش از این در رویداد «ویندوز در خدمت آینده‌ی کار هیبریدی» معرفی شده بود اما تاکنون هیچ اثری از آن در ویندوز ۱۱ دیده نشد تا اینکه در بیلد پیش‌نمایش ۲۶۱۳۶ دسته Dev شاهد اضافه شدن این ویژگی هستیم. اما علاوه‌براین، بیلد جدید شامل یک ویژگی پنهان دیگری نیز می‌شود.

این خبر برای اولین بار توسط Rafael Rivera در حساب توییتر او اعلام شد. به گفته رافائل، مایکروسافت درحال آزمایش نوار جست‌وجو جدیدی در ویندوز ۱۱ است که درحال‌حاضر در سمت چپ نوار وظیفه و در کنار ویجت آب‌و‌هوا قرار دارد.

توییت رافائل درباره ویجت جستجو جدید ویندوز ۱۱

همان‌طور که گفته شد ویژگی جدید به‌صورت پیش‌فرض فعال نیست و باید به‌صورت دستی و ازطریق برنامه‌ای با نام Vivetool آن را فعال کنید. در ادامه آموزش فعال‌سازی ویجت جدید ویندوز ۱۱ آمده است اما که تمامی عواقب ناشی از فعال‌سازی ازطریق Vivetool به‌عهده کاربر خواهد بود.

  • آخرین نسخه ابزار Vivetool را از گیت‌هاب دانلود کنید و آن را در پوشه‌ای دلخواه استخراج کنید. (برای مثال C:\vivetool)
  • صفحه کامند (CMD) را به‌صورت ادمین اجرا کنید. برای این کار در کادر جست‌وجو منوی استارت عبارت CMD را وارد و پس از راست کلیک روی Command Prompt روی Run as Administrator کلیک کنید.
  • سپس در صفحه بازشده آدرس جاری را به آدرس پوشه اصلی Vivetool تغییر بدهید. (برای مثال CD C:\vivetool)
  • عبارت vivetool addconfig 37010913 2 را تایپ کنید و اینتر را بزنید.
  • برای اعمال تغییرات ویندوز خود را ریستارت کنید.
ویجت جستجو جدید ویندوز ۱۱

مایکروسافت در حالی روی ویجت جدید جست‌وجو کار می‌کند که اخیراً این شرکت کادر جست‌وجوی جدیدی را به صفحه دسکتاپ ویندوز ۱۱ افزوده است. به‌نظر می‌رسد تمامی این کادرهای جست‌وجو برای اهالی ردموند کافی نیست و درنظر دارند تا نمونه‌های مختلف دیگری را نیز در آینده به سیستم‌عامل دسکتاپ خود اضافه کنند.

باید به‌ خاطر داشته باشید که ایجاد تغییرات در تنظیمات پنهان ویندوز و فعال‌سازی ویژگی‌های آزمایشی آن می‌تواند سبب بروز مشکل در سیستم شما شود. همچنین آزمایش‌های مایکروسافت به‌معنی افزوده شدن آن ویژگی در آینده به نسخه نهایی ویندوز نخواهد بود و هر لحظه امکان دارد برنامه‌ها تغییر کند و توسعه ویژگی از دستور کار تیم توسعه‌دهنده خارج شود. از طرفی ارسال بازخوردهای مختلف از جانب اینسایدرها نیز می‌تواند در تصمیم‌گیری مایکروسافت برای عرضه شدن یا نشدن یک ویژگی در محصول نهایی تأثیرگذار باشد.

نظر شما مخاطبان عزیز زومیت در رابطه با ویجت جدید جست‌وجو چیست؟ آیا اضافه شدن چندین کادر جست‌وجو درنهایت به گمراه شدن کاربر منجر خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات